enru

Pangakaardid

Kaardi taotlemine ja kasutamine

Pakume deebetkaarte ja krediitkaarte.

Erakliendil on võimalik võtta Partner deebetkaarti, erakliendi deebetkaarti, Jalgpallikaarti või Kuld-deebetkaarti. Leia endale sobiv lahendus deebetkaartide võrdlustabeli abil.

Samuti pakume erakliendile Partner krediitkaarti, erakliendi krediitkaarti ja Kuld-krediitkaarti. Leia endale sobiv lahendus krediitkaartide võrdlustabeli abil.

Ärikliendile pakume ärikliendi deebetkaarti ning krediitkaarti.

Kõik LHV pangakaardid on viipemaksevõimalusega.

LHV pangakaarti saavad taotleda:

Kaarditaotluse saad esitada:
-LHV internetipangas
-kliendikontorites
-Partner deebetkaarti ja Partner krediitkaarti, mida pakume koostöös Tallinna Kaubamaja kontserniga, saad lisaks taotleda ka Tallinna ja Tartu Kaubamaja ning Selverite infolettides

Kaardi saad omal valikul kätte:
-tellides pangakaardi endale tasuta postiga koju
-Tallinna või Tartu Kaubamaja infoletist
-LHV kontoritest aktiveeritud kaardi kättesaamine maksab 5 eurot

Kliendikontorisse jõuab kaart ligikaudu viie pangapäeva jooksul. Posti teel kaardi kättesaamine võib võtta veidi kauem aega (sõltub Eesti Postist), kuid nädala jooksul jõuab kaart koju.

Kõikide LHV pangakaartidega saad tasuda ka internetis. Internetiostudeks vajalik turvakood on 3-kohaline number sinu kaardi tagaküljel allkirjariba kõrval.

Veebipoes saad kaardiga tasuda, kui kaardilepingus on lubatud toimingud „Ostud internetis“. Oma kaardi kehtivaid õiguseid saad vaadata ja muuta mobiilipangas ning internetipanga menüüpunktist „Igapäevapangandus“ -> „Pangakaardid“ -> „Kaardi andmed“.

Tehingutele, mida teed pangakaardiga (s.o sularaha väljavõtmine, kaardi-ja viipemaksed ning internetiostud), saad määrata päeva- ja kuulimiidid oma internetipangas ja mobiilipangas.

Turvalisuse huvides soovitame hoida pangakaardi kasutamise limiidid võimalikult väikesed. Need peaksid vastama su tegelikule rahavajadusele. Lisavõimalusena saad keelata kaardi need kasutamisõigused, mida sa ei vaja.

Pangakaarti kasutades võib tulla ette olukordi, kus sinu tehing kohapeal või internetis ei anna soovitud tulemust. Sellised juhtumid ja nõuanded nende lahendamiseks on kirjeldatud allpool.

Kaardimaksed või ostud internetis

  • Konto väljavõttel on tehingud, mida sa pole teinud.
  • Ostu eest on võetud sinu kontolt raha topelt.
  • Sa pole tellitud kaupa kätte saanud.
  • Tellitud kaup oli puudustega või ei vastanud kirjeldusele.
  • Tagastatud kauba või tühistatud teenuse eest ei ole sulle raha tagastatud.
  • Sa maksid, aga teenust ei osutatud.

Sularahaautomaadi tehingud

  • Konto väljavõttel on tehing, mida sa pole teinud.
  • Automaat ei väljastanud raha, aga kontolt on summa maha võetud.
  • Sa maksid sularaha sisse, aga see ei ole laekunud su kontole.

Selliste juhtumite puhul soovitame alati helistada kohe meie klienditoe telefonil 6 800 400, et saaksid koostöös klienditeenindajaga otsustada, kuidas edasi käituda.

Kui sa märkad oma konto väljavõttel tehinguid, mida sa ei ole sooritanud, palu kaart kohe ka sulgeda. Kui su kontoga on tehtud toiminguid valesti, on sul õigus kaarditehing vaidlustada.

Kaarditehingu vaidlustus on õigus pangale esitada 13 kuu jooksul alates tehingu toimumisest juhul, kui seda toimingut ei teinud sina ega sinu poolt volitatud isik. Muul juhul pöördu probleemi ilmnemisel otse kaupmehe või teenusepakkuja poole. Kui sa probleemile sel viisil lahendust ei leia, esita kaarditehingu vaidlustus pangale 1 kuu jooksul pärast probleemse tehingu kuupäeva.

Vaidlustuse esitamise vormi saadab meie teenindaja sulle meilile, aga sa saad selle täita ka LHV kliendikontoris.

Viipemakse

Viipemakse on kaardimakse pangakaardiga, mille tegemiseks piisab makseterminali kohal kaardi viipamisest ja PIN-koodi ei ole vaja sisestada. Eestis saab viipega maksta kuni 25-eurose ostu eest. Viipemakse jaoks kasutatakse maailmas juba laialt levinud kontaktivaba (ingl near field communication, NFC) tehingu tehnoloogiat.

Viipemaksevõimalusega pangakaarti saab kasutada nagu tavalist kaarti, kuid alla 25-eurose makse puhul võib kaardiga maksta ka viibates. Kaardimakseterminali, mis võimaldab viipemakset, tunned ära märgistuse nfc logo järgi. Viipemakse tegemiseks piisab kaardi terminali juures viipamisest ja tehing on sooritatud. Sulle kuvatakse terminali ekraanil ka juhiseid ja info makse õnnestumise kohta.

Eesti pangad ja kaupmehed hakkavad viipemaksevõimalust pakkuma järk-järgult: sobivaid kaardimakseterminale lisandub igal nädalal. Need tunned ära märgistuse nfc logo järgi.

Pangakaardiga saad viipemakseid teha siis, kui see on kaardil lubatud ning kui kaardi päeva- ja kuulimiit on piisav. Lisaks on kaardimakseterminalides kehtestatud maksimaalse kontaktivaba tehingu piirang. Igas riigis, kus viipemaksed on lubatud, on kehtestatud tehingutele riigisisene limiit ja see on riigiti erinev. Eestis on see limiit 25 eurot. LHV kaardiga saad välisriigis, kui kohalik viipemakselimiit seda võimaldab, teha kuni 30 euro suuruseid makseid.

Jah, uue kaardiga on võimalik teha kõiki toiminguid täpselt samamoodi. Erinevus on ainult selles, et kaardile on lisatud viipemaksevõimalus, et saaksid tasuda väiksemate ostude eest kiiresti ja mugavalt. Kõigi 25 eurost suuremate ostude tegemiseks tuleb Eestis endiselt sisestada kaart makseterminali ja kinnitada ost PIN-koodiga.

Iga viipemaksetehing on kaitstud unikaalse krüptogrammiga. See tagab, et tehing tehakse üksnes juhul, kui kaupmees on selle algatanud ning kaart on terminali vahetus läheduses (kuni 2 cm kaugusel). Viipemakselimiite saad ise interneti- ja mobiilipangas seada või viipefunktsiooni soovi korral hoopis välja lülitada.

Kaardi kaotamise või varastamise korral blokeeri kaart viivitamatult LHV mobiilipangas või pöördu LHV klienditoe poole ja lase meil kaart sulgeda. Lisaks on sul võimalik keelata mobiili- ja internetipangas viipemaksevõimalus või seadistada väiksed limiidid nii päevas kui ka kuus tehtavatele maksetele.

Jah, oma kaardi kehtivaid õiguseid saad vaadata ja muuta mobiilipangas ning internetipanga menüüpunktist „Igapäevapangandus“ -> „Pangakaardid“ -> „Kaardi andmed“. Peale selle soovitame hoida limiidid võimalikult väiksed.

Kõikidel LHV uutel kaartidel on viipemaksevõimalus. Kaardi taotlemiseks vaata: Kuidas ma saaksin endale LHV pangakaardi?

Sularahaga seonduv

LHV pangakaardiga saad LHV automaatidest arvelduskontolt sularaha välja võtta tasuta. Suurte summade (alates 10 000 eurot) puhul vaata hinnakirja (pdf).

Teiste pankade automaatidest Eestis ja Euroopa Majanduspiirkonna riikides on arvelduskontolt sularaha väljavõtmise tasu 1 euro. Teiste pankade automaatidest muus välisriigis 2 eurot + 2,5% summast.

Krediidikontolt sularaha väljavõtmise tasu on alati 2 eurot + 2,5% summast.

LHV pangaautomaatide asukohad leiad meie kodulehelt. Ööpäevaringselt on võimalik kasutada LHV Tallinna ja Tartu kliendikontori sularahaautomaati.

Sularaha saad arvelduskontole sisse maksta LHV automaatides. LHV pangaautomaatide asukohad leiad meie kodulehelt. Ööpäevaringselt on võimalik kasutada LHV Tallinna ja Tartu kliendikontori sularahaautomaati.

LHV kontorites sularahatoiminguid ei teostata.

Krediidi taotlemine ja tagasimakse

Krediidilimiiti saad taotleda internetipangas, telefoni teel või kliendikontoris. Internetipangas taotluse tegemiseks vali "Igapäevapangandus“ -> „Pangakaardid“ -> „Kaardi andmed“ -> „Taotle krediiti".

Krediitkaardi taoltemiseks vaata: Kuidas saaksin endale LHV pangakaardi?

Mõlemal juhul saad vastuse taotlusele viie tööpäeva jooksul.

Intressi tuleb tasuda kasutatud krediidilimiidi eest vastavalt lepingus kokku lepitud intressimäärale (intressi suurus protsentides aasta kohta). Intressi arvestamisel lähtutakse tegelikust päevade arvust kuus ja 360-päevasest aastast. Intress hakkab kogunema siis, kui intressivaba periood lõppeb.

Maksepäev on iga kuu 10. kuupäev. Sel päeval võetakse Su LHV arvelduskontolt maha intress, mis on kogunenud eelmise kuu lõpuni kasutatud krediidilimiidi eest.

Vaata ka: Krediidi kulukuse määra näited kaartidel

Krediidilimiidi automaatne tagasimakse on summa, mille ulatuses soovid igal kuul pangale krediiti tagasi maksta. LHV pangakaardile, millel on krediidilimiit (nt Partner Pangakaart, Erakliendi kaart, LHV krediitkaart, Ärikliendi krediitkaart), saad valida igakuise automaatse tagasimakse suurusega 0–100% krediidilimiidist. Tagasimakse suurust vahemikus 0–100% saad igal ajal internetipangas ise muuta.

Valides 100% tagasimakse, saad kasutada kaarti intressivabalt igapäevase maksevahendina.

Valides 0% tagasimakse, võid tagastada kasutatud limiidi endale sobivates summades ja endale meelepärasel ajal.

Kui 10. kuupäeval ei ole su arvelduskontol piisavalt raha kogu automaatse tagasimakse jaoks, võetakse kontolt maha olemasolev summa. Soovi korral saad puuduoleva summa kanda ise krediidikontole. Tagasi maksmata jäänud osa hakkab koguma krediidikontol intressi.

Krediitkaardi krediidilimiidi krediidi kulukuse määr on 15,42% aastas järgmistel näidistingimustel: limiit 1 000 €, intress 18% aastas (fikseeritud), intressivaba periood 35 päeva, tagasimaksete summa 1 081 € ning eeldusel, et krediidilimiit võetakse kasutusele viivitamata, täies mahus ning tagastatakse ühe aasta jooksul igakuiste võrdsete osamaksetena.

Erakliendi kaardi krediidilimiidi krediidi kulukuse määr on 23,11% aastas järgmistel näidistingimustel: limiit 500 €, intress 18% aastas (fikseeritud), kaardi kuutasu 1 €, intressivaba periood 12 päeva, tagasimaksete summa 553 € ning eeldusel, et limiit võetakse kasutusele viivitamata, täies mahus ja tagastatakse aasta jooksul igakuiste võrdsete osamaksetena.

Partner Krediitkaardi krediidilimiidi krediidi kulukuse määr on 15,33% aastas järgmistel näidistingimustel: limiit 300 €, intress 18% aastas (fikseeritud), intressivaba periood 36 päeva, tagasimaksete summa 324 € ning eeldusel, et limiit võetakse kasutusele viivitamata, täies mahus ja tagastatakse aasta jooksul igakuiste võrdsete osamaksetena. Partner Krediitkaardi pakkuja on AS LHV Pank koostöös Tallinna Kaubamaja AS-iga.

Partner Pangakaardi krediidilimiidi krediidi kulukuse määr on 25,67% aastas järgmistel näidistingimustel: limiit 300 €, intress 18% aastas (fikseeritud), kaardi kuutasu 1 €, intressivaba periood 19 päeva, tagasimaksete summa 336 € ning eeldusel, et limiit võetakse kasutusele viivitamata, täies mahus ja tagastatakse aasta jooksul igakuiste võrdsete osamaksetena. Partner Pangakaardi pakkuja on AS LHV Pank koostöös Tallinna Kaubamaja AS-iga.

Kuldkaardi krediidilimiidi krediidi kulukuse määr on 15,09% aastas järgmistel näidistingimustel: limiit 2 000 €, intress 18% aastas (fikseeritud), intressivaba periood 40 päeva, tagasimaksete summa 2 163 € ning eeldusel, et krediidilimiit võetakse kasutusele viivitamata, täies mahus ning tagastatakse ühe aasta jooksul igakuiste võrdsete osamaksetena.

Pangakaadi turvalisus ja PIN-kood

Et kasutada pangakaarti turvaliselt, pööra tähelepanu järgnevale.

  • Kui maksad kaardiga ostude eest kaupluses või teenindusasutuses, kontrolli enne makse kinnitamist kindlasti makseterminalis kuvatavat summat. PIN-koodi sisestades jälgi, et see ei oleks teistele nähtav, vajaduse korral varja klaviatuuri käega.
  • Kui maksad kaardiga internetis, ära sisesta oma kaardinumbrit ega kaardil olevat turvakoodi ühelegi internetilehele, mis ei näi usaldusväärne.
    • Enne ostu sooritamist uuri kaupmehe tausta.
    • Väldi avalike arvutite kasutamist internetiostudeks.
    • Ära jaga pangakaardiga seotud numbreid mitte kellegagi faksi, posti ega e-posti teel.
    • LHV internetipangas võid igal ajal keelata või lubada oma kaardiga internetiostude tegemise. Soovitame anda makse tegemiseks loa vahetult enne ostu ja keelata makse uuesti kohe pärast tehingut.
    • Et kaitsta end võimalikest kaardipettustest tulenevate kahjude eest, soovitame hoida päeva ja kuu makselimiidi võimalikult väikesed.
  • Pangakaart on sinu elektrooniline raha – hoia seda sama hoolikalt kui oma sularaha. Kaarti võid kasutada ainult sina. Ära anna seda mitte kunagi kellegi teise kätte. Õpi oma PIN-kood pähe. Ära kanna PIN-koodi kaasas ega hoia pangakaardi juures.
  • Kui kaart läheb kaduma, teavita sellest kohe LHV Panka ja meie teenindaja sulgeb kaardi. Kaardi kadumise korral ära kasuta kaardi ajutise blokeerimise võimalust internetipangas.

Kui su pangakaart kaob või varastatakse, blokeeri see kohe interneti- või mobiilipangas. Kui juhtud oma kaardi üles leidma ja oled veendunud, et keegi teine ei ole sellele vahepeal ligi pääsenud, võid kaardi interneti- või mobiilipangas uuesti aktiveerida.

  • Kui sa ei leia kaarti üles või ei saa seda ise blokeerida, teata juhtunust klienditeeninduse telefonile 6 800 400.
  • Kui kaart kaob või varastatakse välismaal, helista MasterCardi abikeskuse numbrile 001 636 722 7111.
  • MasterCardi abikeskuse kaudu on võimalik tellida hädaabiks asenduskaart või sularaha. Need toimetatakse sinuni tavaliselt kolme tööpäeva jooksul, kuid täpse saabumisaja ütleb abikeskuse klienditeenindaja. Hädaabina saadetud kaardi või sularaha kasutamisel tuleb tasuda nende väljastamise kulud (maksimaalne summa 150 eurot).

Juhul, kui leiad oma pangakaardi väljavõttelt tehingud, mida sa ei ole enda arvates teinud, võta kohe LHV Pangaga ühendust. Me kontrollime tehinguid ja kui tarvis, algatame valede tehingute vaidlustamise.

LHV pangakaardi PIN-koodi saad muuta LHV automaatides. LHV pangaautomaatide asukohad leiad meie kodulehelt. Ööpäevaringselt on võimalik kasutada LHV Tallinna ja Tartu kliendikontori sularahaautomaati.

Kui PIN-kood on läinud lukku, võta ühendust meie klienditoega info@lhv.ee või numbril 6 800 400.

Kõik KKK teemad