Turvalisus

Sinu raha ja andmete turvalisus on meie jaoks kõige tähtsam.

  • Me kasutame nüüdisaja tehnoloogiat ja töövõtteid, et neid kaitsta ning olla sulle parim pangandusteenuse partner.
  • Et sa tunneksid end LHV teenuseid kasutades turvaliselt, kasutame mitmetasemelisi turvameetmeid.

Järgime järgmisi turvalisuspõhimõtteid

none

Me kasutame krüpteeritud andmesideühendust, et tagada kliendi ja pangateenuste vahel turvalisem infovahetus. Kasutusel on TLS protokolli versioon 1.2 või uuem.

Internetipanga kasutaja isiku tuvastame ainulaadse kasutajatunnuse ja tugeva autentimisvahendiga, milleks on ID-kaart, mobiil-ID, Smart-ID või PIN-kalkulaator. Internetipanka saad sisse logida ka kasutajatunnuse ja parooliga, ent parooli abil ei ole võimalik teha ülekandeid.

Kui märkad oma kontol ülekannet, mida ei ole teinud sina, teavita sellest kohe LHV Panka. Nii saad ära hoida oma konto väärkasutuse.

Mobiiliäpi kaudu saad juhtida oma pangakaardiga seotud limiite ja teisi kaardiga seotud funktsioone.

Kui tuvastame sinu autentimisvahendi kuritarvitamise, blokeerime ajutiselt selle kasutamise, et tagada sinu pangakonto turvalisus. Seejuures saad sa kasutada edasi teisi autentimisvahendeid ja jätkata meie pangateenuste kasutamist.

Kui me näiteks blokeerime ründekahtluse tõttu ajutiselt sinu PIN-kalkulaatori kasutamise, saad endiselt kasutada pangateenuseid Smart-ID-ga.

Kui soovid saata faile turvaliselt LHV Pangale, siis krüpteeri need DigiDoc4 tarkvaraga. Selleks vali adressaadiks „AS LHV Pank: Turvaline infoedastus“ ja seejärel krüpteeri dokument. Loe lisa.

Peame oluliseks harida LHV töötajaid infoturbe teemal. Seepärast koolitame ja hoiame end pidevalt kursis uudiste ning uute küberohtudega, mis puudutavad meie töövaldkonda.

Hindame kõrgelt eetiliste ja heatahtlike turvaspetsialistide tegevust, mis aitab meil muuta oma teenused veel turvalisemaks.

Kui oled avastanud mõne meie teenuse turvanõrkuse või vea, mille parandamise järel võiks teenus olla veelgi turvalisem, siis teavita meid sellest aadressil security@lhv.ee. Lisa palun selle veebilehe aadress, kust sa puuduse leidsid, ja kirjelda lühidalt, milles see avaldub.

Kui plaanid teadlikult meie teenustest turvaohte otsida, siis tee seda palun nii, et see ei häiriks meie pangateenuste toimimist. Hindame kõrgelt, kui teatad meid sellisest tegevusest ette aadressil security@lhv.ee.

Teeme igakülgset koostööd eetiliste turvaspetsialistidega, kes järgivad vastutustundliku avaldamise põhimõtteid, ning tunnustame neid.

Mida saad teha sina?
  • Veendu, et LHV internetipanga aadress on veebilehitsejasse sisestatud õigesti ja sa kasutad turvalist ühendust. Kui veebilehitseja teavitab sind võimalikest ühenduse turvalisuse- või sertifikaadiprobleemidest, hoidu pangateenuste kasutamisest.
  • Uuenda nii oma telefonis kui ka arvutis tarkvara ja tee turvauuendusi korrapäraselt.
  • Võimaluse korral paigalda oma seadmetesse viirusetõrje tarkvara.
Mida saad teha sina?
  • Sa hoiad oma kasutajatunnuse ja parooli ainult enda teada. Pea meeles, et LHV ei küsi su parooli ega PIN-koode mitte kunagi ei e-posti ega telefoni teel.
  • Mobiil-ID-d ja Smart-ID-d kasutades veendu alati, et sinu mobiiltelefonis kuvatav kontrollkood vastab internetipangas või mobiiliäpis näidatud koodile.
  • Mobiil-ID ja Smart-ID PIN-koode tohid sisestada ainult oma mobiiltelefoni vastavas rakenduses. Mobiil-ID ja Smart-ID PIN-koode ei tohi kunagi sisestada veebilehtedele, sh. internetipangas!
  • Internetipanka sisse logides kasuta alati PIN1-koodi. Kui selleks küsitakse sinult PIN2-koodi, siis katkesta kohe sisselogimine ja teavita juhtumist LHV Panka.
  • PIN-kalkulaatori koode sisesta ainult siis, kui kasutad pangateenuseid. Ära jaga neid koode kellegi teisega.
Mida saad teha sina?
  • Seadista mobiiliäpis teavituste edastamine, et kohe näha oma kontol toimuvat.
  • Kui sinu kontol on tehtud kahtlasi tehinguid, anna meile sellest koheselt teada, helistades LHV Panga klienditoe telefonil 6 800 400 või kirjutades aadressil info@lhv.ee.
  • Hoia internetipangas oma kontaktandmed värskena, et saaksime vajaduse korral sinuga kiiresti ühendust võtta.
Mida saad teha sina?
  • Et kasutada mobiiliäppi mugavalt, ilma iga kord sisse logimata, seadista oma mobiiltelefonile ekraanilukk.
  • Seadista mobiiliäpis oma kaartide limiidid. Nii saad hoida need vaikimisi väiksena, mis on turvaline. Ainult suurema ostu jaoks muuda limiiti mugavalt äpis – ilma pangakontorisse tulemata.
  • Viipemakselimiite saad ise interneti- ja mobiilipangas seada, samuti saad viipefunktsiooni välja lülitada.
Mida saad teha sina?
  • Ära jaga oma kasutajatunnust ega parooli kunagi teiste inimestega.
  • Kasuta pangateenuste puhul alati kordumatut parooli. Ära kasuta sama parooli mitmes keskkonnas.
  • Ole hoolas ja muuda oma parooli korrapäraselt, näiteks kord poole aasta jooksul.

Oleme pühendunud oma klientidele võimalikult turvalise ja usaldusväärse teenuse pakkumisele. Seepärast oleme tänulikud teavituste eest, mis aitavad meie teenuste turvalisust suurendada.