LHV blogi
Romi_Ly
Pangandus

Miks just LHV? Pikaajaline kliendisuhe viis unistuse täitumiseni

21. august 2025LHV

LHV praktikaprogramm pakub noortele võimalust osaleda päris projektides ja tiimide töös, mitte pelgalt kõrvalt vaadata. Programmi vastu on huvi aasta-aastalt kasvanud – kui 2022. aastal kandideeris 750 noort, siis 2025. aastal juba ligi 1700. See on meie suvise blogisarja viimane lugu, mis avab ühe praktikandi igapäevaelu LHV-s.

LHV kliendist otse panga südamesse

Sel suvel lõpetas Romi Ly Soo Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainori ärijuhtimise ja turunduse eriala ning jätkab sügisel õpinguid TalTechis turunduse ja juhtimise õppekaval, peaerialaga teenusedisain. Praktika otsimiseks sobis kevadine hetk ideaalselt – kogemus start-up’ides oli juba olemas, aga ta igatses rohkem struktuuri ja vastutust. „Olles aastaid LHV klient, olin kogenud, kui hästi protsessid toimivad. Soovisin teada, kuidas see kõik tegelikult töötab. Kui segmendi- ja müügijuhtimise tiimis avanes kliendikommunikatsiooni praktikandi koht, teadsin, et see on minu võimalus,“ kirjeldab ta.

Tõsine töö, siiras tiim

Praktika jooksul sai Romi Ly kiiresti aru, et kliendikesksus pole LHV-s loosung. „Üllatusin, kui põhjalikult töötatakse läbi iga kliendikirja ja -teavitust, et info oleks korraga arusaadav ja asjakohane. See võib tähendada mitme erineva sihtrühma jaoks sõnumi kohandamist – et klient tunneks, et see kiri on kirjutatud just talle,“ räägib praktikant. Suve jooksul valmisid tema ja juhendaja koostöös mitmed pangateated ning mobiilirakenduse teavitused. Romi Ly panustas ka Noortepanga ja Bolt kampaania teavitustesse, mida inimesed näevad nii sotsiaal- kui ka välimeedias.

Lisaks töö sisule on oluline ka tiimi õhkkond. „Mind võeti siiralt vastu. Meie tiimil on traditsioon iga päev koos lõunat süüa ja seal me tööst ei räägi – see muudab inimesed lähedasemaks,“ meenutab ta.

Veel üllatas teda, kui avatud meelega on inimesed üle panga. „Avaldasin soovi varjutada ka teisi tiime ja see võimalus anti rõõmuga. Sain kaasa teha tööandja brändingu, kommunikatsiooni ja Noortepanga turunduse tegemistes. See andis väga hea ülevaate, kuidas erinevad osad LHV-s kokku töötavad. Ka panga juhtidega oli lihtne suhelda – Slacki võib vabalt kirjutada näiteks LHV Groupi juhatuse esimehele Mihklile,“ meenutab ta.

Kuidas praktikast maksimum võtta

Kolme kuuga LHV-s laienes silmaring ja kasvas enesekindlus rohkem kui terve eelneva õppeaastaga. „LHV-s ei ole praktika lihtsalt kellegi kõrvalt vaatamine – siin oled päriselt tiimi liige. Minu arvamust küsiti ja sellega arvestati, mis pani tundma, et saan ka ise LHV-le tagasi anda,“ ütleb ta.

Ta jagab kahte praktilist soovitust tulevastele praktikantidele:

  • Ole sina ise. „Grupivestlusel kartsin, et mul pole piisavalt tugevat kommunikatsioonitausta. Ometi sai määravaks see, et jäin iseendaks ega hakanud oskusi juurde mõtlema.“
  • Kasuta võimalust varjutada teisi tiime. „See avardab tohutult silmaringi ja annab päris pildi sellest, kuidas pank tervikuna töötab.“

Praktika pani Romi Ly veelgi kindlamalt uskuma, et kommunikatsioon on õige tee. „Mind ei motiveeri see, et minu nimi oleks kirja all. Kõige suurem on rõõm, kui klient loeb teksti ja tunneb, et see on hea – teadmata, et just mina selle kirjutasin.“ Kolme kuu jooksul arendas ta oskusi, millele polnud varem nii palju tähelepanu pööranud. „Alguses oli see väljakutse, aga peagi tundsin, et mul on tekkinud hea tunnetus ja taju,“ ütleb ta. Praktika õpetas, kui tähtis on pidev õppimine ja silmaringi laiendamine, ning kinnitas, et julge pealehakkamine viib kaugele.

Romi Ly lugu on ehe näide, kuidas LHV praktika võib anda rohkem kui terve õppeaasta – uusi oskusi, häid kontakte ja kindlama sihi tulevikuks. Sellega tõmbame joone alla käesoleva aasta praktikantide tutvustamisele, ent uued võimalused ootavad juba järgmisel suvel!