Seadmekindlustuse tingimused

Kehtivad alates 28.02.2021

Seadmekindlustuse tingimustes on kirjeldatud seadmete õnnetusjuhtumi kindlustuskaitse, käitumine kahjujuhtumi korral ja kahju hüvitamise põhimõtted.

Seadmekindlustus kaitseb koguriski põhimõttel mitmesuguseid seadmeid ootamatute ja ettenägematute sündmuste tõttu tekkinud kahju korral. Seadmed on kaitstud nii asja omaniku kui ka teiste kasutajate käes.
Kindlustuslepingu osad on kindlustuspoliis (edaspidi poliis), sertifikaat ja käesolevad LHV seadmekindlustuse tingimused (edaspidi tingimused). Poliisile on märgitud kindlustatud esemete kindlustussumma (kindlustushüvitise ülempiir) ja omavastutuse summa (summa, mis kindlustusjuhtumi korral jääb kindlustusvõtja kanda). Enne kindlustuslepingu sõlmimist peab kindlustusvõtja veenduma poliisil märgitud andmete õigsuses ja kindlustuskaitse ulatuse sobivuses ning tutvuma tingimustega.
Kindlustusandja on LHV Kindlustus (edaspidi LHV).
Kindlustusvõtja on poliisil märgitud isik. Kindlustusvõtjaga võrdsustatud isikud on kindlustatud isik ja kõik kindlustatud eset seaduslikult valdavad või kasutavad isikud (edaspidi kindlustusvõtja).

Kindlustusandja kontaktandmed

Klienditugi
E–R kl 9–17
699 9111
kindlustus@lhv.ee
lhv.ee

Kahjukäsitlus
E-R kl 9-17
680 1122
kahjud@lhv.ee
lhv.ee

Mõisted

Kahjujuhtum on ootamatu sündmus, mis toob kaasa varalise kahju.
Kindlustusjuhtum on tingimustes sätestatud sündmus, mille toimumise korral peab LHV täitma oma lepingust tuleneva täitmise kohustuse.
Kindlustusperiood on poliisil märgitud ajavahemik, mille jooksul toimunud kindlustusjuhtumi tagajärjel tekkinud kahju hüvitatakse.
Kindlustussumma on kindlustatud eseme kindlustusväärtus või suurim rahasumma, mille ulatuses LHV hüvitab kindlustusjuhtumi tõttu tekkinud kahju. Kindlustussumma ei vähene väljamakstud hüvitise võrra.
Kindlustusväärtus on summa, mis on vajalik samasuguse asja (sama kauba või omaduste järgi samaväärse kauba) soetamiseks.
Kindlustatud ese on poliisil märgitud vallasasi.
Vallasasjad on kestvuskaup, mis soetatakse uuena poest.

  1. Kindlustatud ese

  2. Kindlustatud esemeks võivad olla mitmesugused vallasasjad, võttes arvesse järgmiseid piiranguid.

    1. Kindlustatud esemega koos ei ole kindlustatud:
      1. kindlustatud eseme kuluosad, detailid ja komponendid, mida vahetatakse seadme hariliku kasutamise käigus, näiteks aku, patarei, laadija, puur, ketas, kett, padrunipea, elektripirn, filter, kassett, lint, trummel, kulumaterjal ja muu seesugune;
      2. kindlustatud esemesse jäetud kolmas ese (näiteks mälupulk);
      3. kindlustatud eseme tarkvara, sealhulgas viirustest või nuhkvarast tekkinud tarkvararikked;
      4. kindlustatud esemesse salvestatud andmed või nende kahjustumine/hävimine;
      5. kindlustatud eseme kasutusvõimaluse puudumisest tekkinud kahju;
      6. muu kahju, mis ei ole otseselt kindlustatud esemele tekkinud.
    2. Kindlustatud ese ei ole:
      1. kasutatud ese, välja arvatud müüja poes kasutatud näidistoode;
      2. mootorsõiduk, haagis, vee- ja õhusõiduk, nende mootorid, osad ja lisavarustus;
      3. droon.
  3. Kindlustusjuhtum

  4. Kindlustusjuhtum on kindlustusperioodil toimunud ootamatu ja ettenägematu sündmus, sealhulgas hävimine, kahjustumine, vargus või röövimine, mille tagajärjel tekib kindlustatud esemele kahju ning mis ei ole välistatud tingimuste punktis 3.

  5. Välistused

  6. LHV ei hüvita kahju, mis on kaudselt või otseselt tingitud järgmistest sündmustest, põhjustest või tagajärgedest.

    1. Enne kindlustuslepingu sõlmimist toimunud kahjujuhtum
      Kahju ja vigastus, mis on tekkinud enne kindlustuslepingu sõlmimist või mille teke oli kindlustuslepingu sõlmimise ajal ilmne.
    2. Korduv kahju
      Kahju, mis esineb ennustatava sagedusega, ja kahju, mille süvenemist või kordumist vältivad abinõud on kindlustusvõtja jätnud rakendamata.
    3. Kindlustatud eseme järelevalveta jätmine või kaotamine
      Vara kaotamine või unustamine, sealhulgas kindlustatud eseme jätmine sõidukisse või mujale nähtavasse kohta või lukustamata ruumi.
    4. Pikaajaline protsess
      Kahju, mille on põhjustanud kindlustatud eseme tavapärane järkjärguline kulumine, riknemine, korrosioon, rooste, materjali väsimine või hallitus.
    5. Paisumine või kokkutõmbumine
      Kahju, mis on tekkinud kindlustatud eseme või selle osade kokkutõmbumise või paisumise tõttu, välja arvatud juhul, kui see on juhtunud vahetult kindlustusjuhtumi tagajärjel..
    6. Iluvead, mis ei mõjuta eseme sihtotstarbelist kasutamist
      Kriimustused, täkked, plekid, mõlgid, rebendid, värvitooni muutus ja muu selline, mis ei mõjuta kindlustatud eseme sihtotstarbelist kasutamist.
    7. Tuumaenergia, lõhkamine ja vibratsioon
      Lõhkamis- ja kaevandustööd, vibratsioon, tuuma- ja radioaktiivse aine plahvatus, tuumaenergia kasutamine mis tahes eesmärgil või selle kontrolli alt väljumine.
    8. Teise lepingu alusel hüvitatav kahju
      Kahju, mis hüvitatakse näiteks (tootja)garantii või mõne muu lepingu alusel.
    9. Hooldustööd
      Hooldustöö või -remondi kulud ja hooldustööde käigus väljavahetatava varuosa kulu, sealhulgas kulu väliste pisivigade kõrvaldamiseks, näiteks plekkide, värvi- ja lõhnamuutuste kõrvaldamine ning väliste kriimustuste eemaldamine.
    10. Keskkonnasaaste
      Keskkonnasaaste kõrvaldamise kulud.
    11. Sõjategevus, terroriakt ja massirahutus
      Sõda ja poliitiline relvakokkupõrge, terroriakt, ülestõus, rahvarahutus, streik, töökatkestus; sõjategevus, massiline korratus, riigipööre ja erakorraline seisukord.
    12. Sundvõõrandamine
      Sundvõõrandamine, konfiskeerimine või muu samalaadne sündmus.
    13. Eseme mittesihtotstarbeline kasutamine
      Kindlustatud eseme kasutamine põhjusel või viisil, milleks see ei ole ette nähtud, näiteks tootja juhiseid rikkuv kasutamine, töötsükli ületamine, vale või puudulik ühendamine, paigaldamine või puhastamine või hooldus või remont, sealhulgas kolmanda isiku või volitamata ettevõtte tehtud remont ja hooldus.
    14. Ebakvaliteetsete osade kasutamine või remont
      Defektsete, valede või tootja sertifitseerimata varuosade, lisavarustuse või materjali kasutamine, tootja juhiseid rikkuv modifitseerimine, remondiviga.
    15. Eseme ärilisel eesmärgil kasutamine
      Kindlustatud eseme teisele kasutajale tasu eest rentimine või laenutamine.
    16. Seadmerike
      Kindlustatud eseme kahjustumine või hävimine, mille põhjuseks on kindlustatud eseme sisemine elektriline või mehaaniline rike.
  7. Omavastutus

  8. Omavastutus on summa, mis on kindlustusjuhtumi korral kindlustusvõtja kanda. Omavastutus arvestatakse väljamakstavast kindlustushüvitisest maha. Juhul kui kindlustatud ese on kahjustunud või hävinud mitme kindlustusjuhtumi tagajärjel, kohaldatakse omavastutust iga kindlustusjuhtumi kohta eraldi.

  9. Käitumine kahjujuhtumi korral

  10. Kindlustusvõtja peab kahjujuhtumi toimumise korral:

    1. võtma kasutusele meetmed edasise kahju ärahoidmiseks või vähendamiseks
    2. teatama juhtunust viivitamata, helistades numbrile 112, kui ta kahtlustab kolmanda isiku tahtlikku tegevust või kui tegu on tulekahju või lõhkekeha plahvatusega, muul juhul vastavatele pädevatele asutustele või isikutele;
    3. teavitama LHV-d kahjujuhtumist viie päeva jooksul pärast kahjujuhtumi toimumist või sellest teada saamist;
    4. järgima LHV antud käitumisjuhiseid;
    5. andma LHV-le vajalikku teavet kahjujuhtumi asjaolude kohta ja võimaliku kahju tekitaja kohta ning võimaldama LHV-le kahjustatud esemele ligipääs;
    6. arvestama, et LHV võib kahjujuhtumi asjaolude kindlakstegemiseks nõuda kindlustusvõtjalt muu hulgas:
      1. dokumente, mis tõendavad kahjujuhtumi tõttu tekkinud kulusid;
      2. politsei väljastatud tõendit varguse, vandalismi ja sissetungimise korral;
      3. päästeameti väljastatud tõendit tulekahju korral;
      4. selgitusi kahjujuhtumi kohta.
  11. Ohutusnõuded

  12. LHV-l on õigus hüvitamisest keelduda või kindlustushüvitist vähendada, kui kindlustusvõtja on jätnud:

    1. täitmata õigusaktidest või kasutusjuhenditest tulenevad ohutusnõuded;
    2. tuleohuallika järelevalveta või alaealiste laste hoolde;
    3. oma vara tootja juhistele mittevastavasse kohta või tingimustesse;
    4. kodust äraolekul aknad, uksed, luugid või muud avad kindlalt sulgemata, tehes võimalikuks ehitisse sisenemise ilma sulguri või sissepääsu takistava tõkke lõhkumiseta;
    5. kodust äraolekul või öösel vara, mis ei ole mõeldud püsivalt väljas hoidmiseks, lukustatud ehitisse paigutamata või tänavalt nähtavale kohale, välja arvatud aiamööbel, robotmuruniiduk, batuut ja aiagrill;
    6. kindlustatud vara järelevalveta;
    7. tarvitusele võtmata abinõud korduva kahju vältimiseks.
  13. Hüvitamise üldpõhimõtted

  14. Kindlustusjuhtumi korral hüvitab LHV kindlustatud esemete taastamise või asendamise otsesed ja põhjendatud kulud ning muud tingimustes sätestatud kulud, millest arvestatakse maha kindlustuslepingus määratud omavastutuse osa. LHV hüvitamise üldpõhimõtted on järgmised.

    1. Otsuse kahju hüvitamise kohta teeb LHV kümne tööpäeva jooksul alates sellest, kui on saanud kogu vajaliku info kahjujuhtumi ja kahju suuruse kohta. Kui LHV-st mitteolenevatel põhjustel ei ole LHV-l võimalik kindlaks teha kogu kahju suurust, siis hüvitab LHV esmalt selle osa kahjust, mille ulatuses on kahju suurus selge. LHV võib kahju hüvitamise otsuse tegemise tähtaega mõjuval põhjusel pikendada.
    2. Kindlustusjuhtumi toimumise järel kindlustuslepingus määratud kindlustussumma ei vähene.
    3. LHV määrab kahju hüvitamise viisi, milleks võib olla kahjustunud eseme remont või asendus samaväärse esemega, ja valib ka remondiettevõtte või koha, kust asendamisel samaväärne ese hangitakse. Vastava lahenduse korraldab ja tellib LHV.
    4. LHV ei ole kohustatud aktsepteerima kindlustatud eseme parandamist või asendamist mujal kui LHV valitud kohas ega maksma hüvitist suuremas summas, kui eseme parandamine või asendamine LHV valitud pakkujate juures maksaks.
    5. LHV hüvitab kindlustatud eseme parandamise kulu vahetult kindlustatud eseme parandanud remondiettevõttele ja asenduskulu müüjale.
    6. Kui kindlustatud eseme parandamine ei ole majanduslikult otstarbekas või muul põhjusel võimalik, asendab LHV kindlustatud eseme samaväärsega.
    7. Kui kahju käsitlemisel selgub, et tegemist ei ole kindlustusjuhtumiga, siis jäävad kaasnevad kulud kindlustusvõtja kanda.
    8. LHV-l ei ole kohustust hüvitada kindlustatud eseme säilinud osa väärtust. Kui LHV hüvitab kindlustatud eseme asendamise kulud, on LHV-l õigus asendatud eseme omandiõigusele.
    9. Kui kindlustusvõtja soovib jätta hävinud eseme enda omandisse, siis vähendatakse kindlustushüvitist selle vara kindlustusjuhtumijärgse väärtuse võrra.
    10. LHV ei pea hüvitama käibemaksu osa ulatuses, milles kindlustusvõtjal on õigus see tagasi saada või tasaarvestada.
  15. Kindlustusvõtja kohustused

  16. Kindlustusvõtja on kohustatud:

    1. selgitama kindlustuslepingust tulenevaid õigusi ja kohustusi kõikidele kindlustusvõtjaga võrdustatud isikutele, kes kindlustatud eset kasutavad;
    2. tasuma kokkulepitud summas ja korras kindlustusmakseid;
    3. teavitama LHV-d kahjujuhtumist viie päeva jooksul pärast kahjujuhtumi toimumist või sellest teada saamist;
    4. esitama LHV-le täieliku ja õige teabe kindlustusriski hindamiseks ning teatama kindlustuslepingu sõlmimisel kõigist talle teada olevatest olulistest asjadest, mis mõjutavad või võivad mõjutada otsust sõlmida kokkulepitud tingimustel kindlustusleping;
    5. teavitama LHV-d esimesel võimalusel, kui LHV-le esitatud andmed osutuvad valeks või puudulikuks;
    6. teavitama LHV-d viivitamatult kindlustusriski suurenemisest (näiteks juhul, kui tekivad muudatused võrreldes kindlustuslepingus märgituga) või kindlustatud eseme võõrandamisest;
    7. tegema kõik endast oleneva kindlustusjuhtumi ärahoidmiseks ja võimaliku kahju vähendamiseks, vältima kindlustusriski võimalikku suurenemist ning mitte laskma kindlustusriski suurendada isikutel, kes kindlustatud vara kasutavad;
    8. tagastama varastatud või röövitud eseme tagasisaamise järel, pärast seda kui LHV on selle eest kindlustushüvitise välja maksnud, LHV-le tagasi saadud eseme eest makstud kindlustushüvitise või andma tagasi saadud eseme LHV-le üle;
    9. tagastama talle väljamakstud hüvitise LHV-le, kui pärast kahju hüvitamist LHV poolt ilmnevad hüvitamist välistavad asjaolud või kui kahju hüvitab kolmas isik;
    10. võimaldama LHV-l uurida kindlustusjuhtumi asjaolusid, et tuvastada kahju suurus ja kahju eest vastutavad isikud ning vajaduse korral kaasata eksperte kindlustusjuhtumi asjaolude kindlakstegemiseks.
  17. LHV kohustused

  18. LHV on kohustatud:

    1. tutvustama kindlustusvõtjale enne kindlustuslepingu sõlmimist kindlustuslepinguga seotud dokumente ja hoidma saladuses LHV-le lepinguga seoses teatavaks saanud andmeid;
    2. väljastama kindlustusvõtjale asenduspoliisi, samuti ärakirjad kindlustusvõtja kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis esitatud tahteavaldustest, ning andmed ja koopiad dokumentidest, mis mõjutavad kindlustusvõtja kindlustuslepingust tulenevaid õigusi või kohustusi, kui selline tegevus ei ole vastuolus õigusaktidega;
    3. alustama pärast kahjuteate saamist viivitamatult kindlustusjuhtumi käsitlemist ja tegema kindlaks hüvitatava kahju suuruse;
    4. teavitama pärast kahjuteate saamist kindlustusvõtjat, millised dokumendid kahju põhjuse ja suuruse kindlakstegemiseks LHV-le esitama peab;
    5. tegema kahju hüvitamise või sellest keeldumise otsuse hiljemalt kümne tööpäeva jooksul pärast kõigi nõutavate dokumentide saamist ning kahju suuruse ja tekkimise asjaolude kindlakstegemist;
    6. hüvitama kindlustusjuhtumi tõttu tekkinud kahju või maksma kokkulepitud rahasumma või kindlustushüvitise ühekorraga või osadena või täitma kindlustuslepingut muul kokkulepitud viisil. LHV peab maksma kindlustushüvitise välja mõistliku aja jooksul pärast kahjukäsitlustoimingute lõpetamist ja hüvitamisotsuse tegemist. Juhul kui LHV viivitab rahalise kohustuse täitmisega, siis on ta kohustatud tasuma viivist võlaõigusseaduses sätestatud määras;
    7. hüvitama kahju hüvitamise kohustuse tekkimisel muuhulgas kindlustusvõtja poolt kahju kindlakstegemise ja selle suuruse määramisega seoses kantud vajalikud kulud. LHV ei pea kindlustusvõtjale hüvitama eksperdi või nõuandja palkamise kulusid juhul, kui kindlustusvõtja ei olnud lepingu järgi eksperdi või nõuandja palkamiseks kohustatud;
    8. keelduma kindlustushüvitise väljamaksmisest, kui makse saaja suhtes kohaldatakse vastavat piiravat rahvusvahelist finantssanktsiooni, mis on kehtestatud vastavalt ÜRO resolutsioonide alusel või Euroopa Liidu või Eesti Vabariigi vastavate õigusaktidega.
  19. Kindlustuslepingu täitmisest vabanemine

  20. LHV-l on õigus hüvitamisest keelduda või kindlustushüvitist vähendada, kui:

    1. kindlustusvõtja on põhjustanud kahju tahtlikult ja/või joobeseisundis;
    2. kindlustusvõtja on esitanud LHV-le tahtlikult valeandmeid või eksitavat teavet või jätnud esitamata olulise teabe, mis puudutab kindlustuslepingu või kahjujuhtumi olulisi asjaolusid;
    3. tegu on sündmusega, mille tagajärjel tekkinud kahju ei hüvitata tingimuste alusel;
    4. kahju on tekkinud esemele, mis ei ole tingimuste alusel kindlustatud;
    5. kindlustusvõtja ei ole tasunud kindlustusmakset ettenähtud tähtajaks ega täiendavaks tähtajaks ja kindlustusjuhtum toimub peale täiendava tähtaja möödumist, välja arvatud juhul, kui makse jäeti tasumata kindlustusvõtjast mittetuleneva asjaolu tõttu;
    6. kindlustusvõtja ei ole järginud mõnda tingimuste punktis 6 sätestatud ohutusnõuet või punktis 8 sätestatud kohustust ja sellel on põhjuslik seoses kahju tekkimisega.
  21. LHV-l on õigus keelduda kindlustushüvitise väljamaksmisest juhul, kui makse saaja suhtes kohaldatakse vastavat rahvusvahelist finantssanktsiooni, mille on kehtestanud Office of Foreign Assets Control (OFAC) Ameerika Ühendriikide vastavate õigusaktidega või HM Treasury Ühendkuningriigi vastavate õigusaktidega.

  22. Kindlustuslepingu lõppemine, ülesütlemine ja lepingust taganemine

  23. Kindlustusleping lõpeb:

    1. kindlustusperioodi lõppemisel;
    2. kindlustuslepingu ülesütlemisel;
    3. kindlustuslepingust taganemisel;
    4. hävinenud kindlustatud eseme asendamisel;
    5. kindlustusvõtja ja LHV kokkuleppel;
    6. muudel õigusaktides ettenähtud alustel.
  24. LHV-l on õigus kindlustusleping üles öelda, järgides õigusaktides ettenähtud ülesütlemise tähtaegu, kui:

    1. kindlustusvõtja ei ole täitnud kindlustuslepingut, sealhulgas ei ole tasunud kindlustusmakset tähtajaks ega täiendavaks tähtajaks;
    2. kindlustusvõtja on esitanud LHV-le kindlustuslepingu ja/või kindlustusjuhtumi asjaolude kohta tahtlikult valeandmeid;
    3. toimunud on kindlustusjuhtum ja LHV on teinud otsuse kahju hüvitamise või sellest keeldumise kohta;
    4. kindlustusrisk on suurenenud (sealhulgas juhul, kui kindlustusrisk on suurenenud kindlustusvõtjast sõltumata ja kindlustusvõtja ei nõustu kindlustuslepingut muutma tagasiulatuvalt alates kindlustusriski suurenemisest);
    5. kindlustatud ese on võõrandatud;
    6. ilmnevad muud õigusaktides sätestatud kindlustuslepingu ülesütlemise alused.
  25. LHV-l on õigus kindlustuslepingust taganeda juhul, kui kindlustusvõtja ei ole kindlustuslepingut sõlmides teatanud LHV-le kindlustusriski mõjutavatest olulistest asjaoludest ja/või on esitanud teadlikult valeandmeid (sealhulgas tahtlikult vältinud olulise asjaolu teatamist). LHV võib kindlustuslepingust taganeda ühe kuu jooksul pärast seda, kui ta sai teada või pidi teada saama kindlustusvõtja teatamiskohustuse täitmata jätmisest.

  26. Kui kindlustusleping on sõlmitud sidevahendi abil, on kindlustusvõtjal õigus kindlustuslepingust taganeda 14 päeva jooksul kindlustuslepingu sõlmimisest arvates. Taganemise kohta tuleb kindlustusvõtjal esitada LHV-le kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis avaldus. Taganemisel tagastab LHV tasutud kindlustusmakse. Juhul kui LHV on andnud kindlustusvõtjale kohese kindlustuskaitse, siis kindlustusvõtjal taganemisõigust ei ole.

  27. Kui kindlustusvõtja ei ole tasunud esimest kindlustusmakset 14 päeva jooksul pärast kindlustuslepingu sõlmimist, võib LHV kuni makse tasumiseni kindlustuslepingust taganeda. Kui tasutud kindlustusmakse (sealhulgas osamakse) on väiksem poliisil märgitud tasumisele kuuluvast summast, siis loetakse, et kindlustusmakse ei ole tasutud. Eeldatakse, et LHV on kindlustuslepingust taganenud, kui ta ei esita kindlustusmakse sissenõudmiseks hagi kolme kuu jooksul makse sissenõutavaks muutumisest arvates.

  28. Kui kindlustusleping on sõlmitud enam kui üheks aastaks, on kindlustusvõtjal õigus kindlustuslepingust taganeda 14 päeva jooksul kindlustuslepingu sõlmimisest arvates. Taganemise kohta tuleb kindlustusvõtjal esitada LHV-le kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis avaldus. Taganemisel tagastab LHV tasutud kindlustusmakse. Juhul kui LHV on andnud kindlustusvõtjale kohese kindlustuskaitse, siis kindlustusvõtjal taganemisõigust ei ole.

  29. Kui kindlustusleping on üles öeldud või sellest on taganetud, siis ei ole alates kindlustuslepingu lõppemisest kindlustuslepingu pooltel enam lepingust tulenevaid kohustusi. Poolte õigused ja kohustused, sealhulgas kindlustusvõtja kohustus tasuda LHV-le kindlustusmakseid, kehtivad kuni kindlustuslepingu lõppemiseni.

  30. Kui kindlustatud ese on kindlustusjuhtumi tagajärjel hävinud või kindlustushüvitis on kogu kindlustussumma ulatuses kindlustusperioodi jooksul välja makstud, on LHV-l õigus kindlustusmaksele jooksva kindlustusperioodi eest.

  31. Alakindlustus, ülekindlustus ja mitmekordne kindlustus

  32. Kui poliisil märgitud kindlustussumma on väiksem kui kindlustusväärtus kindlustusjuhtumi toimumise ajal, vastutab LHV kahju eest võrdeliselt kindlustussumma suhtega kindlustusväärtusesse kindlustusjuhtumi toimumise ajal (alakindlustus).

  33. Kui poliisil märgitud kindlustussumma ületab oluliselt kindlustusväärtust, hüvitab LHV tegeliku kahjusumma (ülekindlustus).

  34. Kui kindlustusvõtja kindlustab sama kindlustusriski mitme kindlustusandja juures ja kindlustusandjate makstavate kindlustushüvitiste kogusumma ületab kahju suuruse või kindlustussummad kokku ületavad kindlustusväärtuse, vastutavad kindlustusandjad solidaarselt (mitmekordne kindlustus).

  35. Kui kindlustussumma poliisil on võrdne kindlustusväärtusega kindlustusjuhtumi toimumise hetkel, ei ole tegemist ala- ega ülekindlustusega.

  36. Teadete edastamine

  37. Kõik kindlustuslepingu täitmiseks vajalikud teated esitatakse kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis.

  38. Isikuandmete töötlemine

  39. LHV on õigustatud töötlema kindlustuslepinguga seotud isikuandmeid LHV kliendiandmete töötlemise põhimõtete alusel ja avaldama kindlustuslepinguga seotud teavet kolmandale isikule, kelle õigus infot saada tuleneb LHV kliendiandmete töötlemise põhimõtetest.

  40. LHV-l on õigus säilitada kindlustuslepingu täitmisega seoses side- või muu vahendi abil saadud salvestisi ja vajaduse korral kasutada neid kindlustusvõtja esitatud tahteavalduste tõendamiseks.

  41. Kindlustuslepingust tulenevate nõuete aegumine

  42. Kindlustuslepingust tulenevate nõuete aegumistähtaeg on kolm aastat. Aegumistähtaega hakatakse arvestama selle kalendriaasta lõpust, mil nõue muutub sissenõutavaks.

  43. Vastuolud kindlustuslepingu dokumentides

  44. Kui kindlustuslepingu dokumentides on vastuolusid, lähtutakse tõlgendamisel eeldusest, et poliisil märgitud kindlustuslepingu eritingimused on üldtingimuste ees ülimuslikud.

  45. Kui tingimused on tõlgitud võõrkeelde, juhindutakse vaidluse korral nende tõlgendamisel alati eestikeelsetest tingimustest.