Logitechi probleem on ajutine - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Logitechi probleem on ajutine

Aimar Roosalu

23.07.2007 11:41

Eelmisel nädalal teatas arvutiseadmete tootja Logitech oma lõppenud kvartali majandustulemused. Hoolimata oodatust madalamast veebikaamerate müügist, on ettevõtte pikaajalised tegevusväljavaated väga head.

Logitech (LOGI) teatas, et nende esimese kvartali kasum kukkus 15 protsenti ehk 25,6 miljoni dollarini. Eelmise aasta samal perioodil teenis ettevõte 30,1 miljonit dollarit kasumit. Tulemus jäi alla Returesi küsitletud analüütikute prognoosidele, kes ootasid kasumiks 29,7 miljonit dollarit. Negatiivne turu reaktsioon võib olla aga hea ostuvõimalus, sest Logitechil on korralik tootevalik ning ilmselt suudab ettevõte kasumlikkuse ja müügikasvu taastada.

Nimi:Logitech International SA (ADR: LOGI)
Sektor:Technology / Computer Peripherals
Hind:$28,17
1.a vahemik:$20,36 - $30,90
Turuväärtus:$5,13 Mrd
Fw P/E:18,5
P/B:6,1
EPS:1,20

Logitechi esimese kvartali tulemused olid nõrgad veebikaamerate müügi järsu langemise tõttu. Kokku langes kaamerate müük 38 protsenti, võrreldes eelmise aastaga. Langust vedasid USA välised regioonid ning peamiseks põhjuseks peetakse Microsofti (MSFT) sisenemist veebikaamerate ärisse. Logitech hindab oma veebikaamerate turuosaks 45-60 protsenti ning Microsofti turuosaks 15-20 protsenti.

Suurimat langust kogeti Euroopas, kus kaamerate müük langes 62 protsenti. Kuigi kaamerad moodustasid eelmise aasta tuludest vähemuse ehk 15,2 protsenti, oli antud toodete müügilangus piisavalt suur, et mõjutada kogu ettevõtte tulemusi.

Logitechi juhtkond loodab kahekohalise müügikasvu saavutada juba käesoleva aasta neljandas kvartalis. Ettevõtte CEO Guerrino De Luca ütles konverentsikõnel, et firma keskendub uute toodete turule toomisele ja turundusele, et kaamerate müüki Euroopas taas elavdada. Euroopa moodustab ettevõtte tuludest kokku 49 protsenti. Kaamerate müük oli nõrk juba eelmise aasta viimases kvartalis, kui müük kahanes 32 protsenti. Samas on USAs suudetud veebikaamerate müüki oluliselt taastada, näidates seekordsetes tulemustes juba 46 protsendilist kasvu. Seega on lootust, et samasugust kasvustrateegiat suudetakse näidata ka Euroopas.

Ettevõtte esimese kvartali tegevuskasum kasvas aastaga 1 protsenti ehk 24 miljoni dollarini. Müük kasvas 9 protsenti ehk 430 miljoni dollarini, mis oli viimaste aastate madalaim kasvunumber. 2008. aastaks loodetakse siiski saavutada 15 protsendiline müügi ja tegevuskasumi kasv. Samuti oodatakse 32-34 protsendilist brutomarginaalide säilimist. Viimases kvartalis kasvas ettevõtte tegevusmarginaal 33,7 protsendini ning seda sõltumata kaamerate müügi langusest, mis on kõrgeima marginaaliga tootekategooria. Marginaalide kasvu taga oli aga audioseadmete, mängude ning hiirte ja klaviatuuride tugev müük ning müügikulude vähendamine.

Kuna esimene kvartal on traditsiooniliselt Logitechi nõrgim kvartal, pööratakse põhitähelepanu aasta lõpu tooteportfellile ning arendusele ning uute toodete lansseerimisuudised peaksid aktsia hinnale positiivselt mõjuma. Näiteks eriti mitmekülgne ning juba enne ametlikku müügi avamist furoori tekitanud MX Air hiire ja juhtimispuldi hübriid, mida tutvustati ametlikult juuli teisel nädalal.

Kogu ettevõtte müügist moodustabki suurima ehk 25 protsendilise osa arvutihiirte müük. Aastaga kasvas müük 14 protsenti ehk 110 miljoni dollarini ning juhtmevabade hiirte müük kasvas 61 protsenti. Selle segmendi müük on tugevalt korrelatsioonis arendusega, uute toodete lansseerimisega ning Logitech pole selles osas lootusi petnud. Hiljutised laserhiirte mudelid XM Revolution ja VX Revolution on müünud hästi ning veel lähiajal planeeritakse teatada uutest sülearvutite navigatsiooniseadmetest ja mänguhiirtest.

Seega, kui jätta kõrvale kaamerate tootekategooria, kasvas Logitechi müük kokku 21 protsenti. Hoolimata teiste segmentide tugevusest, mõjutab kaamerate müük ka järgmistele kvartalitele negatiivselt. Logitech ootab ise teiseks kvartaliks kaamerate 15 protsendilist müügilangust, kuid neljandaks kvartaliks juba mitmekohalist müügikasvu.

Arvuti ei saa läbi hiireta ning oma valdkonna vaieldamatu liidrina on Logitech kasvu saavutamiseks oma tegevust laiendanud. Hiirte, veebikaamerate ja klaviatuuride kõrval toodetakse muuhulgas kaugjuhtimispulte, arvutikõlareid, -kõrvaklappe, -mikrofone. Lisaks eelnevale on Logitechil ka esinduslik mängukonsoolidele mõeldud navigatsioonitoodete valik: juhtpuldid, roolid, klaviatuurid. Mängusegment moodustab küll väikese osa ehk kõigest 7 protsenti kogu müügituludest, kuid omab tulevikus üsna suurt potentsiaali. Nimelt on Logitech ainuke litsentseeritud tootja, kes omab õigust toota hetkel maailma enimmüüdud Nintendo Wii konsooli jaoks USB kaudu ühilduvaid lisaseadmeid. Mängusegmendi tulu kasvas esimeses kvartalis 14 protsenti ehk 22 miljoni USA dollarini, millest konsoolide osa kasvas 23 protsenti. Arvestades Wii jätkuvat populaarsust, on Logitech väga heas positsioonis eeldusel, et Wii kasutajad hakkavad mõne aja jooksul oma konsooli laiendama ning soetavad lisaseadmeid.

Logitechi Nasdaqil noteeritud ADR kaupleb hetkel samal tasemel, mis 2007. aasta alguses ehk 29 dollari juures. Vahepealse korrektsiooni läbi teinud 25,21 tasemelt on aktsia taas kallinenud 10 protsenti. Hetkel kaupleb aktsia ca 18,5 kordsel 2008. aasta kasumiprognoosil, mis ei peegelda just väga kõrgeid ootusi. Kui uskuda ettevõtte juhi konverentsil antud lubadust, siis on Logitech võimeline veebikaameratega seotud müügiprobleemidest ka Euroopas üle saama. Seda soovi toetab hiljuti lansseeritud kvaliteetsete kaamerate valik, mis on tehtud koostöös optikatöösturi Carl Zeissiga.

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.



Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon