LHV blogi
Triin Kruus
Ettevõtlus

Koos oma õega ettevõtet juhtiv Triin Kruus: „Kui üks väsib, hoiab teine hoogu üleval“

22. detsember 2025LHV

Eestimaise Ada Johanna kaubamärgi loo taga on peremälestus, millest on kasvanud välja edukas ettevõte, andes võimaluse teha oma unistused teoks ja pidevalt areneda.

Millest tekkis sinu soov hakata ettevõtjaks?

See otsus tuli meil õe Triin Sarapuuga üsna loomulikult, sest meis mõlemas on alati olnud tugev soov luua midagi päriselt enda oma. Ühel hetkel saime aru, et kui me oma ideid ise ellu ei vii, jäävad need lihtsalt ideedeks.

Ada Johanna bränd sündiski kahe inimese vajadusest luua midagi oma olemuse ja väärtuste järgi. Me tahtsime luua brändi, mis ei ole lihtsalt toode, vaid mis annab edasi meie mõtteviisi ja esteetikat. Ettevõtlus oli loogiline samm, mis pakkus meile vabaduse oma visioon ellu viia.

Millega teie ettevõte tegeleb?

Keskendume eritoodetud luksuslikele parfüümküünaldele ja ruumilõhnastajatele. Me valmistame need Eestis käsitööna ja koostöös parfüümimeistritega Prantsusmaa parfüümipealinnast Grasse’ist.

Meie ettevõte Ada Johanna on sündinud armastusest lõhnade, mälestuste ja õdusa atmosfääri vastu. See ei ole lihtsalt bränd, see on meie püüe tuua igasse päeva killuke luksust ja soojust, mis seob meeldivad hetked mälestustega.

Meie toodete loo inspiratsiooniks on meie vanaema Ada Johanna. Ta oli ehtne eestiaegne daam, kelle maitse ja harmooniatunnetus on jäädvustatud kõigis meie lõhnakombinatsioonides. Tema eelistatud lõhnad – sirel, jasmiin ja maikelluke – on just need, mis aitavad luua ainulaadset ja isikupärast atmosfääri. See tähendab, et iga meie küünal ja lõhnastaja ei anna mitte ainult sooja valgust ning meeldivat aroomi, vaid aitab kujundada hetki, mida tahame oma päevadesse talletada. See võib olla näiteks rahulik õhtu kodus, eriline kingitus sõbrale või meeleolukas aeg iseendale.

Mida ettevõtlusega tegelemine sulle annab?

Ettevõtlus annab mulle kõige rohkem vabadust ja loovust, võimaluse ise otsustada, millist brändi ja millise mõjuga me loome. Samuti tähendab see pideva arengu võimalust: iga päev tuleb ette uusi katsumusi ja võimalusi, mis panevad mõtlema, õppima ja mugavustsoonist välja astuma.

Kõige suurem väärtus on tunne, et loome päriselt midagi oma ja näeme, kuidas see inimestele korda läheb. Tähtis on ka vastutuse tunne. Kui töötad oma brändiga, siis tead, et iga otsus mõjutab midagi või kedagi. Ja muidugi rõõmustavad meid meie kliendid ja nende tagasiside, emotsioon ja tänu. Teadmine, et keegi valib sinu loodud toote ja teeb sellest osa oma igapäevaelust, on hindamatu.

Lisaks annab ettevõtlus mulle tohutu energia. Isegi raske päev ei tekita enam tühjaks tegevat tunnet – pigem mõistan, et ehitan midagi, mis on suurem kui mina ise. See tekitab sõltuvust.

Mis on kolm kõige tähtsamat asja, mis tuleks läbi mõelda enne ettevõtte loomist?

  1. Kas sul on selge visioon?

Ettevõtlus ei ole ainult idee. Idee on algus, aga ettevõte sünnib alles siis, kui sa tead, miks sinu toode või teenus olemas olema peab. Kellele see päriselt korda läheb? Kui visioon on tugev, on lihtsam teha ka kõiki ülejäänud otsuseid alates brändikeelest kuni hinnastamiseni.

  1. Kas oled valmis pikaajaliseks teekonnaks?

Ettevõtlus ei ole sprint, see on maraton. Tulemused tulevad ajaga. Ära muretse, kui vahepeal tundub, et liigud kaks sammu edasi ja ühe tagasi. Oluline on hinnata oma aega, rahalisi võimalusi ja psühholoogilist vastupidavust.

  1. Kas partnerlus ja rollijaotus toimib?

Kui ettevõtet tehakse kellegagi koos, siis on vajalik aus suhtlus, usaldus ja selge arusaam, kes mille eest vastutab. Hea partner on ettevõtluses nagu teine mootor: kui üks väsib, hoiab teine hoogu üleval. Tugev meeskond on edu vundament.

Miks olete valinud ettevõtte rahaasjade partneriks LHV?

Valisime LHV sellepärast, et see on pank, mis on tõesti ettevõtja poolel. Nad on paindlikud ja kiired ning mõistavad väikeste ja kasvavate ettevõtete vajadusi. Hindame kõrgelt LHV nutikaid digilahendusi, kasutusmugavust ja läbipaistvat teenust.

LHV-s oleme kogenud, et ettevõtjaga tegeldakse tõsiselt ka siis, kui ta on alles oma teekonna alguses. Selle panga suhtumine klienti on eriti toetav. See annab meile kindlustunde, et meil on usaldusväärne partner, kes mõtleb meiega kaasa.

Ada Johanna puhul on meie jaoks oluline kanda edasi eestimaiseid väärtusi ja traditsioone. Seetõttu on loomulik, et soovime arveldada Eesti pangas, mis hoiab kohalikku ettevõtluskultuuri au sees. LHV toetab uuenduslikku mõtlemist, investeerib Eesti ettevõtmistesse ja toob turule lahendusi, mis aitavad kasvada.