AÅÄBCDEFGHIKLMNOÖPQRSTUVWXYZ
aåäbedefghijklmnoöpqrstuvwxyz
#€%&/()=?©@,.ÆæØø
Logo
LHV logo kiirgab stoilist rahu ja sihikindlust,
omades samas liikumisjõudu ja ainulaadsust.
Lihtsalt julge, aga lööv.
Logole tuleb jätta hingamisruumi ning mitte paigutada teisi elemente liiga lähedale
Kaitstud ala suurus on minimaalselt üks osa logo enda kõrgusest. Suuruse piiranguid LHV logol ei ole. See on disainitud loetavaks kõikides suurustes.
Tüpograafia
Kirjatüübil on LHV identiteedis tähtis osa. Kasutame tuntud sans serif kirjatüüpi Helvetica Neue, mis on Helvetica täiustatud versioon, mille töötasid välja Max Miedinger ja Eduard Hoffmann 1957. aastal Šveitsis.
Seda iseloomustavad lihtsad geomeetrilised kujundid, mis tagavad loetavuse ja annavad sellele puhta ja ajatu välimuse. Helvetica Neue neutraalsus ja lihtne disain muudavad selle mitmekülgseks paljude erinevate disainimaterjalide jaoks nii trüki- kui digimeedias.
Sõltuvalt erinevatest tekstisuurustest kasutame erinevaid kirjatüübi paksusi (nt Ultra Light, Thin, Light). Näiteks on Light liiga paks, kui seda kasutada liiga suurena. Samuti ei ole Ultra Light loetav liiga väiksena.
Helvetica Ultra Light
Helvetica Neue Thin
AÅÄBCDEFGHIKLMNOÖPQRSTUVWXYZ
aåäbedefghijklmnoöpqrstuvwxyz
#€%&/()=?©@,.ÆæØø
Helvetica Neue Light
AÅÄBCDEFGHIKLMNOÖPQRSTUVWXYZ
aåäbedefghijklmnoöpqrstuvwxyz
#€%&/()=?©@,.ÆæØø
Helvetica Neue Regular
AÅÄBCDEFGHIKLMNOÖPQRSTUVWXYZ
aåäbedefghijklmnoöpqrstuvwxyz
#€%&/()=?©@,.ÆæØø
Helvetica Neue Bold
AÅÄBCDEFGHIKLMNOÖPQRSTUVWXYZ
aåäbedefghijklmnoöpqrstuvwxyz
#€%&/()=?©@,.ÆæØø
Näitame olulisi kohti tekstis paksemate kirjatüübi stiilidega (Helvetica Neue Bold). Kuid vähemalt pool tekstist peaks alati jääma õhukeseks (Helvetica Neue Thin). Vajadusel võib loetavuse lihtsustamiseks kasutada ka ainult boldi, nt välimeedias.
Enamasti joondame teksti vasakule
Kerning: optical
Tracking: Bold vähemalt -30
Leading: 80-100%
Disclaimer: Regular
Tasuta ülekanded
aastast 2009. Paketivabalt.
Finantsteenuse pakkuja AS LHV Pank. Tutvu tingimustega ja pea nõu asjatundjatega.
Teenustasuta on euromaksed pangasiseselt, teistesse Eesti pankadesse, välkmakse ja Euroopa makse.
Alternatiivina kasutame kirjatüüpi Arial ja seda ainult juhtudel, kui põhikirjatüüp Helvetica Neue ei ole saadaval.
Arial Regular
AÅÄBCDEFGHIKLMNOÖPQRSTUVWXYZ
aåäbedefghijklmnoöpqrstuvwxyz
#€%&/()=?©@,.ÆæØø
Arial Bold
AÅÄBCDEFGHIKLMNOÖPQRSTUVWXYZ
aåäbedefghijklmnoöpqrstuvwxyz
#€%&/()=?©@,.ÆæØø
Värvid
Graafilise identiteedi põhivärvid – must ja valge – loovad ajatu ja selge visuaalse aluse, mis toetab brändi ühtsust ja professionaalsust.
Lisavärvid
Lisaks põhivärvidele tugineb LHV visuaalne keel LHV mitmekesisust pakkuvale värvipaletile – just see loob isikupärase ja äratuntava ilme, mis eristab meid teistest. Julged, aga läbimõeldud värvivalikud annavad visuaalidele värskuse ja emotsionaalsuse, mida me oma suhtluses taotleme.
Lisavärvid aitavad hoida kasutajaliideste ja kodulehe disaini ühtsena, kuna illustratsioonid kasutavad eri värve.
Kihvad
LHV “kihvad” on üks meie visuaalse identiteedi põhielementidest ja neid kasutatakse LHV materjalides.
“Kihvad” moodustuvad vertikaalsetest gradientpindadest. Neid saab kombineerida kasutades erinevaid värve ja nende värvide tonaalsust ning vajadusel kasutades erinevaid efekte nagu nt multiply, hard light vms. Võimalusel on "kihvad" ja logo omavahel seotud osa illustratsioonist, mitte dekoratsioon.
Illustratsioonid
Illustratsioonid on meie kõige olulisem väljendusvahend. Visuaalne keel on selge ja mõjuv, ammutades inspiratsiooni art déco stiilist oma geomeetria, rütmilisuse ja esteetilise täpsusega.
Illustratsioonid jaotuvad nelja eri gruppi.
Esimeses grupis on inimesed – nad toovad stseene ellu, näitavad tegevusi ja loovad emotsiooni.
Teiseks on esemed, mis aitavad kujundada olukordi ja keskkonda.
Kolmandas grupis on abstraktsed vormid, mis lisavad dünaamikat ja visuaalset rütmi.
Neljas grupp koosneb märkidest ja sümbolitest, mis toetavad sõnumi mõistmist ja aitavad infot esitada selgelt ja lihtsalt.
Inimesed
Inimeste illustratsioonid aitavad luua isiklikku ja usaldusväärset sidet vaataja ning pangandusteemalise sisu vahel. Need toovad kuivale finantsinfole elu, kujutades päriselu olukordi ja emotsioone, mis peegeldavad avatust, ligipääsetavust ja hoolivat suhtumist – väärtusi, mis on tänapäevasele pangandusele olulised.
Esemed
Esemete illustratsioonid aitavad luua äratuntavat ja praktilist seost konkreetse teenuse või valdkonnaga. Näiteks auto kujutamine viitab selgelt kasko-kindlustusele, tuues visuaalselt esile, millele teenus on suunatud. Esemed muudavad info arusaadavamaks ning loovad usaldust ja selgust, sidudes visuaali vaataja igapäevaeluga.
Abstraktne
Abstraktsed illustratsioonid lisavad visuaalile dünaamikat ja emotsionaalset sügavust. Need ei kujuta otseselt konkreetseid esemeid ega olukordi, kuid viitavad sümboolselt olulistele teemadele – näiteks pühadele, aastaaegadele, liikumisele või tehnoloogiale. Sellised vormid toetavad sõnumit peenel ja tunnetuslikul tasandil, muutes visuaalse keele mitmekihilisemaks ja kaasahaaravamaks.
Märgid
Märgid on eriti olulised valdkondades, nagu näiteks finantseerimine, kus visuaalselt ei tohi otseselt konkreetseid tooteid kujutada. Sellistel juhtudel on toote nimi esitatud tekstiliselt, samal ajal kui abstraktne sümbol loob visuaalse seose ja toetab sõnumi arusaadavust. Nii säilib kujunduses ühtne stiil ka piirangutega olukorras.
Fotokeel
LHV fotokeel on kaasaegne ja professionaalne, ühendades endas liikumise, isikliku arengu ning tasakaalu töö ja puhkehetkede vahel.
Pildikeele atmosfääris on tunda Põhjamaise suve valgust, mis loob puhta ja loomuliku tausta. Huvitavad vaatenurgad, elulisus ja hetketabavus toovad kujundustesse soojust ja inimlikkust. Visuaalid on dünaamilised, mitte lavastatud, ning annavad edasi liikumist, arengut ja päriselu – just sellisena, nagu see on.

“Kihvad” pildil
Graafilise “kihva” lisamine reklaamfotole aitab luua tugeva ja äratuntava visuaalse terviku. See kujunduslik lisand toetab brändi imagot, tuues visuaalidesse LHV-le omast stiili ning sidudes erinevad materjalid ühtseks tervikuks. Samas peab graafiline kiht jääma neutraalseks – see ei tohi domineerida ega varjutada fotot, vaid peab toetama seda peenelt ja maitsekalt. Tasakaal on võtme-tähtsusega: graafika ei prevaleeri, vaid täiendab pilti.

Piktogrammid
Piktogrammid aitavad kiiremini mõista sõnumi sisu ja suunavad tähelepanu olulisele, muutes info visuaalselt kergemini hoomatavaks.
Piktogrammid aitavad illustreerida väiksemaid tekstilõike, toetades nende sisu visuaalselt ning võimaldades lugejal kiiremini mõista peamist mõtet. Neid võib kasutada erinevates lisavärvides, et toetada visuaalset mitmekesisust ja teemade eristamist brändivärvipaleti piires. Ühes esitluses, dokumendis vms tohib kasutada vaid ühte kindlat värvi piktogramme.
Neutraalne hall
Neutraalses hallis toonis piktogrammid sobivad kasutamiseks olukordades, kus soovitakse hoida esitlus rahulik ja tasakaalustatud. Hall toetab sisulist selgust ilma emotsionaalset tooni lisamata, rõhutades neutraalsust ja professionaalsust.
Roosa
Roosas toonis piktogrammid lisavad esitlusele sõbralikkust ja soojust. Need sobivad hästi inimkesksete või emotsionaalsema sisuga teemade toetamiseks, luues vaatajale ligipääsetava ja positiivse mulje.
Sinine
Sinised piktogrammid annavad esitlusele usaldusväärsuse ja rahulikkuse tunde. Need sobivad eriti hästi faktipõhiste või strateegiliste sõnumite toetamiseks, rõhutades selgust, süsteemsust ja professionaalsust.
Disaininäited
Brändi visuaalne identiteet väljendub kõige selgemalt läbi praktiliste disainilahenduste.
Disaininäidised aitavad mõista, kuidas brändielemente (logo, värvid, tüpograafia, pildikeel jm) kasutatakse erinevates materjalides ja keskkondades ühtselt ning sihipäraselt. Eesmärk on illustreerida brändi visuaalsete põhimõtete rakendamist igapäevases disainitöös – olgu selleks visiitkaardid, sotsiaalmeedia postitused, reklaamid, sisekujundus või muud materjalid.
