Liigu edasi põhisisu juurdeLigipääsetavus

LHV ei toeta Internet Exploreri kasutamist, et kaitsta sind viiruste, pettuste ja teiste ohtude eest. Võid meie veebilehte Internet Exploreriga edasi kasutada, kuid palun arvesta, et kõik ei pruugi ootuspäraselt töötada. Palun kasuta internetipanka sisenemiseks ühte neist tasuta veebilehitsejatest: Chrome, Firefox või Edge.

Hoia oma andmeid ja kaitse end pettuste eest

Aeg-ajalt püütakse LHV nime ja brändi kuritarvitades toime panna erinevaid pettuseid. LHV logo, kirjastiili ja teisi brändiga seonduvaid materjale on kasutatud selleks, et heauskne klient jagaks oma isiklikke andmeid või teeks oma kontolt makse võõrale kontole. Selleks, et sind võimalike pettuste eest kaitsta, tutvustame levinuimaid petuskeeme, et neid vajadusel ära tunda ja neist hoiduda.

Teavita pettusest

Petulehed

  • LHV õige internetipank ja koduleht asub aadressil: https://www.lhv.ee.
  • Meie koduleht ja internetipank on eesti, inglise ja vene keeles.
  • Internetipanka sisse logides veendu alati, et see on LHV ametlik pangakanal. Sellele viitab veebilehe korrektne aadress, toimivate linkidega ja korrektne lehekülg. LHV internetipanga kodulehe aadressi alguses on alati https://www.lhv.ee/ või https://api.lhv.eu/psd2...
  • LHV poolt hallatud investeerimishuvilistele mõeldud keskkond LHV Finantsportaal asub aadressil https://fp.lhv.ee/. Ajutiselt leiab portaali postitatavad artiklid lehel https://news.fp.lhv.ee/uudised.
  • Hea on teada, et LHV-l on lisaks Eestile ametlik esindus ka Londonis, mille koduleht asub aadressil https://www.lhv.com.
  • Kui satud näiliselt LHV logodega lehele, mis on mõnel teisel aadressil kui https://www.lhv.ee või https://www.lhv.com (kasvõi ainult ühe sümboli erinevus) või tundub veebileht muul põhjusel kahtlane, siis sulge veebilehitseja. Palun anna kahtlasest lehest meile teada aadressil https://www.lhv.ee/et/turvalisus.
  • Kahtluse puhul on kõige kindlam kirjutada brauseri aadressireale ise www.lhv.ee, mitte vajutada saadetud lingil, mis tundub sarnane, kuid on mõne tähekombinatsiooni poolest siiski erinev.

Petukirjad

Mõned tunnused, mis aitavad sul tuvastada võimalikku petukirja:

  • Petukirjades palutakse reeglina peatada makseid, tagada konto turvalisus või muul ettekäändel siseneda internetipanka lingiga, mis on lisatud e-kirjale. Rõhk on alati kiirusel ehk palutakse ruttu vastata, linkidel vajutada ja oma andmed anda. LHV ei saada kunagi e-kirjaga maksete ülevaatamise või peatamise soovi.
  • Õige LHV ametlik suhtlus käib alati @lhv.ee-lõpuliselt e-posti aadressilt. Kui e-kirja saatja e-posti aadressi lõpp on midagi muud (kasvõi ühe tähe erinevusega), siis palun ole ettevaatlik.
  • LHV ei saada kunagi ametlikke kirju @gmail, @hot, @mail või muult personaalseks kasutamiseks mõeldud e-posti aadressilt.
  • Me ei eelda kiiret ja kohest reageerimist (nt pettuse tõkestamiseks) e-kirja teel.
  • Kui saad kahtlase e-kirja, siis ära vajuta tundmatutel linkidel ega jaga kellegagi oma isiklikke andmeid. Palun anna kahtlasest e-kirjast teada kirjutades meile aadressil security@lhv.ee. Võimalusel lisa juurde ka petukirja originaal.
  • Juhul, kui oled oma andmed juba kolmandatele isikutele ära andnud, siis palun helista sõltumata nädalapäevast ja kellaajast koheselt meie klienditoe numbrile (+372) 6 800 400. Töövälisel ajal on sulle abiks meie partner.

Petusõnumid

Mõned tunnused, mis aitavad sul tuvastada võimalikku petusõnumit (SMS-i):

  • Petusõnumid sisaldavad kahtlaseid linke, sh võõrad domeenid (nt https://lhv-pangandus.com) või lühendatud lingid (nt algusega https://bit.ly/), et peita petulingi tegelikku sihtpunkti. LHV ei saada sulle kunagi linke lühisõnumiga (SMS-iga).
  • LHV edastab oma SMS-sõnumid saatjalt "LHV". Samas tuleb arvestada, et sõnumi saatja nime on võimalik võltsida. Seetõttu ei maksa sõnumi turvalisust hinnata ainult saatja nime põhjal, vaid tasub keskenduda ka sisule ja võimalikele linkidele.
  • LHV ei palu kunagi oma makseid kinnitada või pettuseid peatada lühisõnumi vahendusel.
  • Kui saad kahtlase SMS-i, siis ära vajuta tundmatutel linkidel ega jaga kellegagi oma isiklikke andmeid. Palun anna kahtlasest sõnumist teada kirjutades meile aadressil security@lhv.ee. Võimalusel lisa juurde ka ekraanipilt kahtlasest SMS-ist.
  • Juhul, kui oled oma andmed juba kolmandatele isikutele ära andnud, siis palun helista sõltumata nädalapäevast ja kellaajast koheselt meie klienditoe numbrile (+372) 6 800 400. Töövälisel ajal on sulle abiks meie partner.

Petukõned

Mõned tunnused, mis aitavad sul tuvastada võimalikku petukõnet:

  • Me helistame sulle üldjuhul alati LHV klienditoe numbrilt 6 800 400. Samas pea meeles, et telefonikõne puhul on võimalik helistaja telefoninumbrit võltsida. Seetõttu ei maksa kõne usaldusväärsust hinnata ainult helistaja numbri põhjal, vaid tasub keskenduda ka kõne sisule.
  • Petukõnedes on rõhk alati ajakriitilisusel ja paanikal: näiteks nõutakse koheselt PIN-koodide, pangakaardi numbri sisestamist või oma personaalse informatsiooni avaldamist, et tuvastada isik, kes telefonile vastas. Me ei küsi ise sulle helistades kunagi sellisel moel personaalset informatsiooni, vaid me juba teame, kellele me helistame. Samuti me teame sinu LHV kasutajanime. Kui kõne käigus küsitakse seda sinu käest ettekäändel sind tuvastada, siis palun ole ettevaatlik, sest see telefonikõne ei ole LHV-st.
  • Petukõnedes palutakse sisestada näiteks isiklikke PIN-koode, et takistada väidetav raha ära kandmine kontolt. Tasub meelde jätta: kui tuvastame kahtlase makse, siis me peatame selle ise. Me ei oota sinu nõusolekut ega kinnitust telefoni teel ega nõua sinult mitte kunagi makse peatamiseks PIN1 ja PIN2-ga kinnitamist.
  • Me kõnetame sind alati selles keeles, mille sa oled LHV internetipangas endale sobivaks suhtluskeeleks valinud. Kui sinu suhtluskeel on eesti keel, siis me ei kõneta sind kunagi vene või inglise keeles. Kõik LHV töötajad räägivad ladusas eesti keeles. Viimasel ajal on sagenenud petukõned, mille alguses proovitakse kehvas eesti keeles selgitada, et tegemist ei ole helistaja emakeelega ja pakutakse võimalust üle minna vene- või ingliskeelsele suhtlusele. Selle järgi tunned ära, et see kõne ei tule LHV-st. Samuti tasub ka vene ja/või inglise keelt kõneleval kliendil olla alati eriti tähelepanelik telefonikõne sisu osas.
  • Me ei küsi kunagi kõne käigus sinu krediitkaardinumbreid, salasõnu ega koode. Samuti me ei palu sul sisestada PIN1 ja PIN2 koode. Ka siis mitte, kui sinu pangakaardi või sellega seotud tehinguga peaks olema mõni tõrge.
  • Kui saad kahtlase telefonikõne, siis ära oma isiklikke andmeid kellegagi jaga, katkesta kõne koheselt ning palun anna sellest teada kirjutades meile aadressil security@lhv.ee.
  • Juhul, kui oled oma andmed juba kolmandatele isikutele ära andnud, siis palun helista sõltumata nädalapäevast ja kellaajast koheselt meie klienditoe numbrile (+372) 6 800 400. Töövälisel ajal on sulle abiks meie partner.

Kui oled langenud petturite ohvriks, sisestanud kahtlasele lehele või andnud võõrastele oma isiklikke andmeid, siis palun anna meile sellest võimalikult kiiresti teada, helistades LHV klienditoe numbril (+372) 6 800 400.

Töövälisel ajal on sulle abiks meie partner. Lisaks teavita juhtunust kindlasti ka politseid.

  • Avalduse täitmine on mugav ja kiire. Iga avaldus sõltumata kahjusummast on politseile kurjategijate püüdmisel väga oluline. Oleme lisainfo andmisel politseile igakülgselt abiks.
  • Petturite tabamisel tagastatakse võimalusel raha ohvritele, kes on teinud kahjuavalduse. See ei pruugi juhtuda kohe, kuid kasvõi aasta või paari pärast on ehk võimalus raha tagasi saada.