Investment opportunity: Ryanair Holdings Plc (RYAAY) - Uudised ja turud - Uudised - LHV finantsportaal

Investment opportunity: Ryanair Holdings Plc (RYAAY)

Sören Vetevool

26.08.2002 09:06

Üks tööstusharu, mida möödunud aasta 11. septembri sündmused on vahest kõige tugevamini mõjutanud, on lennundus. Dow Jones Airlines Index on liikunud aastaga rohkem kui 42,5% madalamale, samas kui Dow Jones Industrial Average on aastaga kukkunud vaid 12,5%. Viimased poolteist kuud on kestnud juba recovery, indeksite põhjad olid juuli ja augusti keskel (suurim kukkumine vastavalt -55% ja -25%).

Nii. Vaatame mis on aastaga juhtunud mõnede USA lennufirmade aktsiatega:

Lennufirma

Ticker

Change 12mo

US Airways Group Inc

UAWGQ

-95.3%

Vanguard Airlines Inc

VGDAQ

-91.1%

Nimbus Group Inc

NMC

-90.9%

UAL Corporation

UAL

-90.5%

America West Airlines Inc

AWA

-75.2%

Continental Airlines Inc

CAL

-75.0%

AMR Corporation

AMR

-65.1%

Kokkuvõtteks võib öelda, et möödunud aasta jooksul tehtud investeering enamikesse USA lennufirmadesse on olnud selgelt vale otsus, juhul muidugi, kui ei ole praktiseeritud lühikeseks müüki. Kuid kas leidub lennufirmat, mis pärast 11. septembrit on outperform-inud lennusektori indeksit? Veelgi enam-- kas leidub lennufirmat, mis on pärast 11. septembrit tõusma hakanud? Uurime.

Jah, isegi mitu. Näiteks China Southern Airlines Ltd (ZNH) +46%, China Eastern Airlines Ltd (CEA) +32,2%, World Airways Inc (WLDA) +30,8% ja Virgin Express Holdings Plc (VIRGY) +26,7%. Nende hulgas on ka Ryanair Holding Plc (RYAAY), mille aktsia on viimase 12 kuu jooksul tõusnud kolmandiku võrra.

Just viimasest tahaksingi veidi pikemalt rääkida.

Ajalugu

1985.a. asutatud Ryanair alustas esmalt 15-kohalise propellerlennukiga, mis tegi päevaseid lende Iirimaa kaguosa ja Londoni vahel. Firma esimesel tegevusaasta lõpus töötas ettevõttes 57 inimest ning aasta jooksul veeti siis ainsal lennuliinil 5000 reisijat.

1991.a. sõidutati viiel lennuliinil 700000 reisijat, ettevõtte töötajate arv oli 350.

1997.a. aset leidnud Euroopa Liidu õhutranspordideregulatsiooni käigus avanes võimalus avada uusi lennuliine Euroopas, kusjuures Ryanair sisenes edukalt uutele turgudele, pakkudes keskmiselt 50% madalamaid piletihindu. Aasta jooksul veeti 18 lennuliinil kokku 3 miljonit reisijat, ettevõttes töötas siis 700 inimest.

1999.a. kasvas reisijate arv 6 miljonini ja lennuliinide arv 35-ni. Ettevõte tegutses siis 11 riigis ja andis tööd 1200-le inimesele.

Praegu on ettevõttel 76 lennuliini 13 riigis ja käesoleval aastal ületab reisijate arv juba 12 miljoni piiri.

Ryanair on üks kummaline firma. Ettevõtte, mille eesmärgiks on võimalikult madala hinnaga lennupiletid (sellest motost on firma kinni pidanud loomisest alates), aktsionäre peaks vist küll tikutulega otsima. Ometi on aktsia pidevas tõusus ja ettevõte teenib korralikku kasumit!

11. septembrist alanud usalduskriis lennufirmade suhtes jättis Ryanair-i pealtnäha täielikult puutumata. Käesoleva aasta 5. veebruaril avaldatud FY 3Q kvartalitulemused (4Q 2001) näitasid 30%-list reisijate ja 35%-list käibekasvu.

Majandustulemused

31. märtsil 2002.a. lõppenud majandusaasta majandustulemused (FY 2002) olid suureks kontrastiks, nagu juba arvata võite, kogu lennusektorile. Ryanair-i reisijate arv jõudis majandusaastal 11 miljoni inimeseni (aasta varem 8 mio) ning maksujärgne kasum kasvas 44% 150,4 miljoni euroni. 624,1 miljoni euro suuruse käibe juures, mis aastaga kasvas 28%, teeb see puhaskasumimarginaaliks 24,1%. Kusjuures, peamiselt 11. septembri sündmuste tõttu langesid lennupiletite hinnad aasta jooksul keskmiselt 8%!

6. augustil 2002.a. avaldatud FY 2003 1Q majandustulemused purustasid jälle rekordeid: 68%-line kasumikasv eelmise aasta sama perioodiga võrreldes, maksujärgne kasum oli 39 miljonit eurot. Käive kasvas 29% 194,3 miljoni euroni. Kui reisijate arv kasvas 38% (3,5 miljonini), siis tegevuskulud kasvasid ainult 22%.

Chart

Vaatamata sellele, et ka Ryanair-i aktsia noteeringud liikusid pärast 11. septembri terrorirünnakut koos teistega aktsiatega 50% madalamale, järgnes sellele koheselt peaaegu katkematu ostuhuvi, mis rauges alles 2002.a. jaanuaris. TA näitab, et praegusest hinnast vaid paar dollarit odavam hind ($31,4) annab tugeva ostusignaali, sest sellel tasemel asub 200 päeva libisev keskmine.

Tulevik

Ryanair-i võlu on aga ettevõtte tulevik. Käesoleva aasta maikuu lõpus avaldatud Morgan Stanley kommentaar on väga positiivne. Sealsed analüütikud nägid ettevõtte majandustulemuste liikumist järgmiselt (*=prognoos):

RYAAY

Käive

EBIT

Kasum

2000

370

84

73

2001

487

114

104

2002*

609

155

142

2003*

732

189

174

(Prognoos on tehtud enne 2002.a. majandusaasta tulemuste avalikustamist, tegelikud tulemused on toodud eespool.)

Pikaajaliselt on võtnud Ryanair eesmärgiks kasvada 25%-lise kasvutempoga aastas. Morgan Stanley usub, et Euroopas on ettevõtte laienemiseks praktiliselt piiramatud võimalused.

Käesoleva aasta jaanuaris sõlmis Ryanair lepingu, millega kohustub ostma 100 (+50-le optsioon) uut Boeing 737 800 tüüpi lennukit järgneva 8 aasta jooksul. Uute lennukite ostmine genereerib ettevõttes üle 3000 uue töökoha, alandades ka kulusid. Uute lennukite hankimine on agressiivse ekspansioonistrateegia aluseks. Ryanair on tõesti üks väheseid ettevõtteid, mille pikaajalisi kasvuprojektsioone analüütikud isegi usuvad. Peale 1Q majandustulemuste avaldamist nihutasid mõned analüütikud FY 2003 kasumiprojektsiooni 200 miljonist eurost kõrgemalegi.

First Call'i konsensus on buy.

www.ryanair.com




Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon