GameStop ostab Blockbusteri mänguüksuse - Uudised ja turud - Uudised - LHV finantsportaal

GameStop ostab Blockbusteri mänguüksuse

Aimar Roosalu

14.01.2007 19:42

Mängukonsoolide müük kasvas detsembris 28 protsenti
Nimi:GameStop Corp. (GME)
Sektor:Services / Electronic Stores
Hind:$57,64
1.a vahemik:$35,87 - $58,42
Turuväärtus:$4,37 Mrd
Fw P/E:21,35
P/B:3,57
EPS:1,45

Jaanuari esimeste päevade spekulatsioonid, et Blockbuster (BBI) on oma mänguüksust müümas, said kinnitust 5 jaanuaril. BlockBuster müüb oma Rhino Video Games videomängude üksuse GameStopile (GME), kuu lõpus vormistatava tehingu hinda ei ole veel avalikustatud. GameStop on agressiivselt laienemas ning uue videomängude tsükli algus tõotab ettevõttele korralikku käivet, samuti on analüütikud ettevõtte tuleviku suhtes positiivsed. GME on ka Citigroupi 2007. aasta top pick vaba aja kategoorias. GameStopi ülevaadet ja kokkuvõtte novembri videomängude müügist loe siit...

Rhino Video Games on videomängude müügile, vahendamisele ja rentimisele spetsialiseeritud Blockbusteri jaemüügikett, mis opereerib USAs kokku üle 72 kaupluse. GameStop on varemgi suuri ja strateegilisi ühinemisi ette võtnud, 2005. aasta oktoobris ühineti Electronics Boutique’ga, mille tulemusena saavutati suurim 3 miljardi aastakäibega ning 4200 poega videomängude müügikett maailmas. Rhinoga ühinemine pakub lisaväärtust ning jaemüügikohtade integreerimine ei tohiks olla keeruline, sest nende ärimudelid on sarnased, kliendid ei kattu ning praegused Rhino poed ei tegutse GameStopi olemasolevate poodidega samas piirkonnas.

Nagu Blockbusteri 2005. aasta majandusaruandest selgub, tõi videomängude rentimine ettevõttele 454 miljonit dollarit müügitulu, mis on 9 protsenti vähem kui 498,8 miljonit dollarit 2004. aastal. Mängude müük kasvas aga aastaga 676,3 miljoni dollarini, mis on 23,7 protsenti rohkem kui 546,7 miljonit dollarit 2004. aastal. Kasvu tagas 60 Rhino Video Games ja Gamestation kaubamärki kandva poe avamine ning mängude müügihinna tõstmine. 2006. aasta kolme kvartali kokkuvõttes saavutati mängude rentimisest kokku 280,5 miljonit dollarit müügitulu, mis on vähem, kui 2005. aasta 329,3 miljonit dollarit samal perioodil. Ka 2006. aasta videomängude müük kahanes 9 kuu kokkuvõttes 436,5 miljonilt dollarilt 432,4 miljoni dollarini. Seega, kuigi 2006. aasta Rhino tulud on vähenenud, annab see ost GameStopile veelgi suurema turuosa. Vähenev konkurents võimaldab tekitada tõestatud ärimudeli abil sünergia ning valida sobiva hinnapoliitika.

GameStop teatas eelmisel neljapäeval, et pühadeaegse 9 nädala kokkuvõttes oli firma müük 1,73 miljardit dollarit, mis on 23,9 protsenti enam kui eelmise aasta samal perioodil, kui firma müüs 1,34 miljardi dollari eest. Ettevõtte CEO Richard Fontaine sõnum pressiteates oli kõikide firma müügigruppide suhtes positiivne. Hoolimata PS3 ja Nintendo Wii defitsiidist oli mängukonsoolide müük tugev, hästi müüsid ka mängud, lisaseadmed ning kinkekaardid. Põhinedes tugevale konsoolide müügile, tõstis GameStop oma võrreldavate poodide (same-store-sales) 2006. aasta neljanda kvartali müügi kasvuprognoosi 22 protsendilt 23 protsendile võrreldes varasema aastaga. Kogu aasta võrreldavate poodide müügikasvuks prognoositakse ligikaudu 10 protsenti. Neljanda kvartali kasumiks aktsia kohta ootab firma 1,58 – 1,60 dollarit ning kogu aasta kasumiks 2,03 – 2,05 dollarit aktsia kohta. 2006. aasta majandustulemused ning 2007. aasta prognoosid lubatakse avaldada märtsi keskel.

Viimati NPD poolt avaldatud detsembrikuu videmängude müük näitas, et Nintendo on müünud USAs uut Wii nimelist mängukonsooli 604 200 ühikut, mis ületas Sony uut PlayStation 3 konsooli 490 700 ühikulist müüki. Nintendo näeb tavapäraselt tugevat müüki ka peale pühi ja 2007. aasta alguses ning tõstis aastast kasumiprognoosi. Microsofti Xbox 360 müüdi kokku detsembris 1,1 miljonit ühikut ning traditsiooniliselt populaarseim ning kõige rohkem mänge omav konsool oli Sony PS2, mida müüdi 1,4 miljonit ühikut.
Kogu videomängude ja konsoolide müük kokku oli detsembris 3,7 miljardit dollarit, mis on 28 protsenti enam kui varasemal aastal. 2006. aasta müük kokku kasvas 19 protsenti, olles 12,5 miljardit dollarit. Konsoolidele mõeldud mängude müük kasvas 5,4 protsenti ehk 1,7 miljardini ning seadmete müük kasvas 59,2 protsenti ehk 1,6 miljardini. Kasvu taga on uute konsoolide välja laskmisega alanud uue videmängudetööstuse tsükli algus. Suurima läbimüügiga mänguks detsembris oli Gears of War, millele järgnes Activisioni (ATVI) „Guitar Hero OO” ning Electronic Artsi (ERTS) „Madden NFL 07”.

GameStop on alates 2006. aasta algusest tõusnud üle 50 protsendi, 2007. aasta algusest on aktsia kallinenud 3 dollari võrra. Tegu on selgelt kasvuaktsiaga, mille edasist tõusu toetavad 2007. ja 2008. aasta uute mängukonsoolide ning mängude kasvav müük.

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.



Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon