enru

Eriolukorraga seotud info

Koroonaviiruse leviku tõttu on Eestis kehtestatud eriolukord. Elutähtsa teenuse pakkujana jätkame LHV-s tööd ja anname endast parima, et saaksid pangateenuseid ka praegusel ajal mugavalt kasutada.

LHV kliendina saad pea kõiki pangatoiminguid teha kodust lahkumata mobiiliäpis või internetipangas.

Igapäevapangandus

Nii Tallinna kui Tartu kontor töötavad tavapäraselt, kuid palume kontorit külastada vaid hädavajadusel ja tervena, et hoida nii enda kui ka teenindajate tervist. Igapäevaseks asjaajamiseks soovitame kasutada elektroonilisi teeninduskanaleid. Klienditoe e‐posti aadress on info@lhv.ee ja telefoninumber 6 800 400. Lisaks saad meiega ühendust kasutades reaalajas vestluskanalit.

Kõik klienditoe kontaktid leiad meie kodulehelt

Teenindame kliente eeskätt telefoni ja e-kirja teel. Klienditoe telefonile 6 800 400 vastame ööpäevaringselt ja oleme sulle hea meelega abiks. Ära muretse, kui sinu kõne kohe vastu ei võeta, helistame sulle tagasi või võtame sinuga e-kirja teel ühendust. Kontaktidele vastamise aeg võib olla tavapärasest pikem.

Kõik pangakaardid töötavad tavapäraselt.

Pangakaardiga maksmine toimib tavapäraselt. Kõige ohutum on makseterminali mitte puudutada, vaid kasuta viipemakse võimalust. Viipemakse limiit on alates 23. märtsist eriolukorra lõpuni 50€, see tähendab, et kuni selle summani kaardiga viibates PIN-i sisestama ei pea. Kui siiski PIN-koodi sisestamine on vältimatu, soovitame pärast käed esimesel võimalusel puhastada. Pangakaarte võiks ka antiseptilise vahendiga puhastada, sest ilmselt kasutad neid avalikes kohtades tihti.

Pangakaardi saad tellida mobiiliäpist või internetipangast. Praegusel ajal palume eelistada pangakaardi tellimist oma kodusele aadressile.

Kõik LHV sularahaautomaadid töötavad tavapäraselt, kuid soovitame sul maksta pigem elektrooniliste maksevahenditega.

Kuigi automaate puhastatakse regulaarselt, ei ole seda võimalik teha pärast iga kliendi teenindamist. Seetõttu soovitame pärast pangaautomaadi kasutamist ja sularaha käsitsemist käsi pesta või desinfitseerida. Viiruse leviku ohtu vähendab kinnaste kasutamine.

Kõik maksed töötavad tavapäraselt. Soovitame kindlasti maksekorralduste edastamiseks kasutada elektroonilisi kanaleid – mobiiliäppi või internetipanka. Kui tekib vajadus, siis makselimiite saad muuta internetipangas. Välkmaksega jõuab raha/ülekanne teise panka (Swedbank, SEB, Coop) koheselt.

LHV börsimaaklerid töötavad tavapäraselt turgude lahtiolekuaegadel 9.00 kuni 22.00. Kõik internetipanga või kliendikontori vahendusel tehtud tehingukorraldused võetakse töösse ajalises järjekorras ning teatud turusündmuste korral peaks siiski arvestama, et viimasel hetkel sisestatud tehingud võivad samal kauplemispäeval jääda täitmata.

LHV Trader ja LHV Broker rahakandeid tehakse tavapäraselt ehk kord tunnis kuni kella 17.00-ni.

Laenud, liising ja järelmaks

Eriolukord on pannud mitmed Eesti ettevõtted ja eraisikud keeruliste majanduslike valikute ette. Oleme valmis nii eraklientidele kui ka ettevõtetest laenuklientidele võimaldama maksepuhkust. Jaeklientidele on maksepuhkuse vormistamine tasuta.

Juhul, kui vajad maksepuhkust, palun esita meile taotlus. Oluline on, et maksepuhkuse avaldus jõuaks meieni enne, kui on tekkinud võlgnevus.

Eriolukorra tõttu pakume raskustesse sattunud kodulaenuklientidele maksepuhkust laenu põhiosale, kuni kuueks kuuks ning muid tingimusi muutmata. Muudatuse vormistamine on tasuta.

Juhul, kui vajad maksepuhkust, palun esita meile taotlus. Eriolukorra tõttu raskustesse sattunud klientidele pakume maksepuhkust liisingu põhiosale kuni 6 kuuks ning muid tingimusi muutmata. Oluline on, et maksepuhkuse avaldus jõuaks meieni enne, kui on tekkinud võlgnevus. Konsultatsiooni soovi korral leiad oma liisingu kliendihalduri kontaktid LHV mobiiliäpist või internetipangast liisingulepingu detailvaatest.

Ettevõttele saab taotleda kuni kuue kuulist laenu põhiosa maksepuhkust laenulepingu teisi tingimusi muutmata. Kui su ettevõte vajab maksepuhkust, võta palun ühendust oma laenuhalduriga.

Mikrolaenu klientidel palume täita maksepuhkuse taotlus või saata avaldus vabas vormis aadressile mikrolaen@lhv.ee.

Oluline on, et maksepuhkuse avaldus jõuaks meieni enne, kui on tekkinud võlgnevus.

Juhul, kui vajad maksepuhkust, palun esita meile taotlus. Oluline on, et maksepuhkuse avaldus jõuaks meieni enne, kui on tekkinud võlgnevus.

Eriolukorra tõttu pakume raskustesse sattunud väikelaenu ja järelmaksu klientidele põhiosa maksepuhkust erandina kuni kuueks kuuks. Maksepuhkuse vormistamine on tasuta.

Kõiki juhtumeid käsitletakse lähtudes kehtivatest tingimustest. Kindlustusjuhtumiks loeme, kui tegemist on soovimatu töökoha kaotusega või haiguslehega, mis kestab üle 30 päeva. Kuid näiteks sundpuhkus või töölepingu peatamine, samuti hooldusleht, ei ole kindlustusjuhtum. Täpsema info saamiseks või võimaliku kindlustusjuhtumi registreerimiseks kirjuta aadressil finance@lhv.ee.

Reisikindlustus

LHV pangakaartidele pakub reisikindlustust If Kindlustus. Kui reis jääb ära epideemia tõttu, siis reisikindlustuse tingimuste kohaselt kahjud hüvitamisele ei kuulu. Tühistatud lennu- või laevareisi piletite vahetamise või hüvitamise küsimuses soovitame seetõttu pöörduda vastava lennu- või laevafirma poole, lahendamaks ära jäänud reisi võimaliku edasilükkamise või piletite hüvitamise küsimust.

Olles juba välisriigis hetkel, kui reisi sihtkohas või teel läbitavas piirkonnas kuulutatakse välja epideemiapuhang või sellega seotud eriolukord, hüvitab If reisitõrke kindlustuse alt (Reisi poolelijäämine evakueerimise tõttu) täiendavad lisakulud transpordile ja majutusele Eestisse tagasi pöördumiseks. Loe kindlustustingimustest lähemalt Ifi kodulehelt.

Juhime tähelepanu, et seoses aktiivse viiruste leviku perioodiga on If Kindlustuse bürood alates 16. märtsist külastajatele suletud. Vastuseid oma küsimustele saab jätkuvalt Ifi kodulehelt www.if.ee, helistades kindlustustelefonil +372 777 1211 või kirjutades info@if.ee.

Turvalisus

Käesoleva kriisi käigus levivad ka petukirjad oluliselt aktiivsemalt, mistõttu tuleks internetis pangatoiminguid tehes olla eriti tähelepanelik ja teha kõik endast olenev petuskeemide äratundmiseks.

LHV ei edasta oma klientidele kunagi viiteid kodulehele mobiiltelefoni lühisõnumi teel. Kui oled saanud mobiilile petusõnumi või kahtlase e-kirja, teavita sellest meid aadressil info@lhv.ee või security@lhv.ee.

Internetipanka sisse logides veendu alati, et see on LHV ametlik pangakanal. Sellele viitab veebilehe korrektne aadress, toimivate linkidega ja korrektne lehekülg ning veebilehitseja aadressireal olev väike roheline tabaluku sümbol. LHV internetipanga kodulehe aadressi alguses on alati https://www.lhv.ee/ või https://api.lhv.eu/psd2..

Pea meeles, et Smart-ID ja Mobiil-ID PIN2-koodiga allkirjastatakse üksnes lepinguid ning kinnitatakse makseid. Internetipanka sisenemiseks ei küsi LHV mitte kunagi sinult PIN2-koodi.

Vaata järele, kas oled määranud oma internetipanga limiidid asjakohaselt. Ära hoia neid limiite liiga suurena, sest saad nende suurust vajaduse korral alati muuta.

Teata petulehest

Loe lähemalt turvalisusest pangateenuste kasutamisel

Maksepuhkuse taotlus

Saada

Laadi LHV äpp telefoni, et saaksid oma rahaasjadele ligi igal pool ja igal ajal