enru

Eriolukorraga seotud info

Koroonaviiruse leviku tõttu on Eestis kehtestatud eriolukord. Elutähtsa teenuse pakkujana jätkame LHV-s tööd ja anname endast parima, et saaksid pangateenuseid ka praegusel ajal mugavalt kasutada.

LHV kliendina saad pea kõiki pangatoiminguid teha kodust lahkumata mobiiliäpis või internetipangas.

Igapäevapangandus

Nii Tallinna kui Tartu kontor töötavad tavapäraselt, kuid palume kontorit külastada vaid hädavajadusel ja tervena, et hoida nii enda kui ka teenindajate tervist. Igapäevaseks asjaajamiseks soovitame kasutada elektroonilisi teeninduskanaleid. Klienditoe e‐posti aadress on info@lhv.ee ja telefoninumber 6 800 400. Lisaks saad meiega ühendust kasutades reaalajas vestluskanalit.

Kõik klienditoe kontaktid leiad meie kodulehelt

Teenindame kliente eeskätt telefoni ja e-kirja teel. Klienditoe telefonile 6 800 400 vastame ööpäevaringselt ja oleme sulle hea meelega abiks. Ära muretse, kui sinu kõne kohe vastu ei võeta, helistame sulle tagasi või võtame sinuga e-kirja teel ühendust. Kontaktidele vastamise aeg võib olla tavapärasest pikem.

Kõik pangakaardid töötavad tavapäraselt.

Pangakaardiga maksmine toimib tavapäraselt. Kõige ohutum on makseterminali mitte puudutada, vaid kasuta viipemakse võimalust. Viipemakse limiit on alates 23. märtsist eriolukorra lõpuni 50€, see tähendab, et kuni selle summani kaardiga viibates PIN-i sisestama ei pea. Kui siiski PIN-koodi sisestamine on vältimatu, soovitame pärast käed esimesel võimalusel puhastada. Pangakaarte võiks ka antiseptilise vahendiga puhastada, sest ilmselt kasutad neid avalikes kohtades tihti.

Pangakaardi saad tellida mobiiliäpist või internetipangast. Praegusel ajal palume eelistada pangakaardi tellimist oma kodusele aadressile.

LHV sularahaautomaadid töötavad tavapäraselt, kuid ajutiselt võib olla piiratud ligipääs mõnele kaubanduskeskuses asuvale automaadile. Samas soovitame sul maksta pigem elektrooniliste maksevahenditega. Automaatide asukohad

Kuigi automaate puhastatakse regulaarselt, ei ole seda võimalik teha pärast iga kliendi teenindamist. Seetõttu soovitame pärast pangaautomaadi kasutamist ja sularaha käsitsemist käsi pesta või desinfitseerida. Viiruse leviku ohtu vähendab kinnaste kasutamine.

Kõik maksed töötavad tavapäraselt. Soovitame kindlasti maksekorralduste edastamiseks kasutada elektroonilisi kanaleid – mobiiliäppi või internetipanka. Kui tekib vajadus, siis makselimiite saad muuta internetipangas. Välkmaksega jõuab raha/ülekanne teise panka (Swedbank, SEB, Coop) koheselt.

LHV börsimaaklerid töötavad tavapäraselt turgude lahtiolekuaegadel 9.00 kuni 22.00. Kõik internetipanga või kliendikontori vahendusel tehtud tehingukorraldused võetakse töösse ajalises järjekorras ning teatud turusündmuste korral peaks siiski arvestama, et viimasel hetkel sisestatud tehingud võivad samal kauplemispäeval jääda täitmata.

LHV Trader ja LHV Broker rahakandeid tehakse tavapäraselt ehk kord tunnis kuni kella 17.00-ni.

Laenud, liising ja järelmaks

Eriolukord on pannud mitmed Eesti ettevõtted ja eraisikud keeruliste majanduslike valikute ette. Oleme valmis nii eraklientidele kui ka ettevõtetest laenuklientidele võimaldama maksepuhkust. Seejuures ei muuda me lepingu teisi tingimusi. Jaeklientidele on maksepuhkuse vormistamine tasuta.

Juhul, kui vajad maksepuhkust, palun esita meile taotlus. Oluline on, et maksepuhkuse avaldus jõuaks meieni enne, kui on tekkinud võlgnevus.

Eriolukorra tõttu pakume raskustesse sattunud kodulaenuklientidele maksepuhkust laenu põhiosale, kuni 12 kuuks ning muid tingimusi muutmata. Muudatuse vormistamine on tasuta.

Juhul, kui vajad maksepuhkust, palun esita meile taotlus. Eriolukorra tõttu raskustesse sattunud klientidele pakume maksepuhkust liisingu põhiosale kuni 6 kuuks ning muid tingimusi muutmata. Oluline on, et maksepuhkuse avaldus jõuaks meieni enne, kui on tekkinud võlgnevus. Konsultatsiooni soovi korral leiad oma liisingu kliendihalduri kontaktid LHV mobiiliäpist või internetipangast liisingulepingu detailvaatest.

Ettevõttele saab taotleda kuni kuue kuulist laenu põhiosa maksepuhkust laenulepingu teisi tingimusi muutmata. Kui su ettevõte vajab maksepuhkust, võta palun ühendust oma laenuhalduriga.

Mikrolaenu klientidel palume täita maksepuhkuse taotlus või saata avaldus vabas vormis aadressile mikrolaen@lhv.ee.

Oluline on, et maksepuhkuse avaldus jõuaks meieni enne, kui on tekkinud võlgnevus.

Juhul, kui vajad maksepuhkust, palun esita meile taotlus. Oluline on, et maksepuhkuse avaldus jõuaks meieni enne, kui on tekkinud võlgnevus.

Eriolukorra tõttu pakume raskustesse sattunud väikelaenu ja järelmaksu klientidele põhiosa maksepuhkust erandina kuni kuueks kuuks. Maksepuhkuse vormistamine on tasuta.

Kõiki juhtumeid käsitletakse lähtudes kehtivatest tingimustest. Kindlustusjuhtumiks loeme, kui tegemist on soovimatu töökoha kaotusega või haiguslehega, mis kestab üle 30 päeva. Kuid näiteks sundpuhkus või töölepingu peatamine, samuti hooldusleht, ei ole kindlustusjuhtum. Täpsema info saamiseks või võimaliku kindlustusjuhtumi registreerimiseks kirjuta aadressil finance@lhv.ee.

Koroonaviiruse põhjustatud majandusseisaku mõjude leevendamiseks ja ettevõtete abistamiseks pakub Eesti riik KredExi kaudu täiendavaid meetmeid ettevõtetele läbi käenduste ja otseste laenude. Tutvu enne panka pöördumist Kredexi seatud tingimuste ja välistustega, et veenduda, kas sinu ettevõte täiendavate meetmete tingimustele vastab. Näiteks on meetmete maht ettevõtte jaoks piiratud makstud palgakuludega; meetmed ei laiene sõiduautoliisingule, metsamajanduse laenudele jmt.

Kuidas käib KredExi ettevõtetele pakutava abi rakendamine:

  1. Mõtle läbi plaan, kuidas ettevõte raskustest välja tuua.
  2. Pöördu panga poole ning taotle uut laenu või olemasoleva laenu tagasimaksegraafiku leevendamist. LHV võimaldab raskustes ettevõtetele maksepuhkusi.
  3. Vajadusel kaasab LHV KredExi laenu tagamiseks.

Otse KredExi poole pöörduda pole vaja, nimetatud meetmete rakendamine toimub pankade kaudu. Kui eelnevate sammudega ei jõuta positiivse lahendusi, on ettevõtjal võimalik taotleda KredExist erakorralist otselaenu.

Loe lähemalt KredExi uute teenuste ja tingimuste kohta:

Kaarditehingute vaidlustamine

Koroonaviiruse ning kehtestatud piirangute tõttu on paljude kaupade ja teenuste soetamine olnud häiritud. Üha enam võib tekkida vajadus vaidlustada kaarditehing, kui:

  • teenust või kaupa ei saadud lubatud kuupäevaks;
  • tellitud kaup või teenus ei vastanud kirjeldusele;
  • tagastatud kauba või tühistatud teenuse eest ei ole sulle raha tagasi kantud;
  • teenust pakkuv kaupmees on välja kuulutanud pankroti.

Tühistatud teenuste ja piletite hüvitamise küsimustes palun pöördu esmalt kaupmehe poole. Vaid teenusepakkujatel on võimalik ostutehing tühistada ning sel juhul ei tule pangas kaarditehingu vaidlustust esitada. Lisaks on mõned kaupmehed valmis pakkuma alternatiivseid lahendusi (nt kinkekaardid või vautšerid).

Kui kaupmehega on saavutatud kokkulepe, et kaarditehing tühistatakse, siis palun anna kaupmehele 15 päeva aega tehingu tühistamiseks. Praeguses olukorras on tühistatavate tehingute mahud erakordselt suured ja seetõttu läheb kaupmeestel tavapärasest rohkem aega.

Kui otsustasid reisile mitte minna, siis lennu- või hotellibroneeringutega seotud kaarditehingud paraku hüvitamisele ei kuulu. Kaupmees on tehinguga seotud kohustused täitnud ning sul ei ole kahjuks võimalik raha tagasi saada, kui otsustasid teenusest loobuda. See kehtib nii lennufirmade, hotellide kui ka teiste ettevõtete puhul, kes on täitnud oma kohustused erinevate teenuste osutamisel.

Sul on kaardimakse vaidlustamise õigus juhul, kui oled broneeringu tühistanud tingimustel, mis olid sulle ostmise hetkel teada, kuid tagasimakset ei ole 15 päeva jooksul tehtud.

Kui eriolukorra piirangute tõttu ei saa kaupmehe pakutavaid teenuseid kasutada, siis sul ei ole kahjuks õigust kaarditehingut vaidlustada, sest kaupmees on tehinguga seotud kohustused täitnud.

Sul on kaardimakse vaidlustamise õigus juhul, kui oled broneeringu tühistanud tingimustel, mis olid sulle ostmise hetkel teada, kuid tagasimakset ei ole 15 päeva jooksul tehtud.

Trahvi ei ole kahjuks võimalik vaidlustada, kui hotell oli avatud ja teenus kättesaadav. Hotelli broneeringu saad tühistada vastavalt hotelli tühistamistingimustele või proovid saavutada hotelliga eraldi kokkuleppe.

Kahjuks ei ole sul õigust kasutamata teenusega seotud kaarditehingut vaidlustada, kui kaupmees ei ole seda ostmise hetkel lubanud.

Kui kaupu või teenuseid enam ei pakuta, on sul õigus tehingu summa tagasi saada. See kehtib ka juhul, kui kaupmees tühistab tehingu valitsuse piirangute, maksejõuetuse või muude erandlike asjaolude tõttu.

Kaarditehingu vaidlustamise õigus puudub, kui tehing on kindlustuse poolt kaetud.

Jah, sellist kaarditehingut saab vaidlustada. Teenuste muutmisel või edasilükkamisel on sul õigus tehingu summa tagastuseks, kui ürituse uus kuupäev sulle ei sobi. Sa võid keelduda väljapakutud alternatiividest, välja arvatud juhul, kui seda nõuavad kaupmehe tingimused, mis olid sulle teenuse ostmise ajal nõuetekohaselt esitatud.

Ostetud reisipaketi korral palun tutvu konkreetse reisipaketi tingimustega, mis olid sulle teenuse ostmise ajal nõuetekohaselt esitatud. Sealt selgub, kas vaidlustada saab osaliselt või kogu tehingusummat.

Kui broneerisid iga teenuse eraldi (koostasid nö ise omale reisipaketi), siis toimub iga teenuse tühistamine vastavalt kaupmehe poolt määratud tühistamise tingimustele.

Jah, sellist kaarditehingut saab vaidlustada. Teenuse tühistamisel on sul õigus tehingu summa tagastuseks, kui kaupmehe poolt pakutud alternatiivne lahendus ei sobi, välja arvatud juhul, kui kaupmehel on õigus pakkuda selliseid alternatiive ja kaupmees on sellest ostu sooritamise hetkel teada andnud.

Tühistatud teenustega seotud lisakulutusi ega muid rahalisi kahjusid tagasinõude hulka kahjuks ei arvata.

Jah, sellist kaarditehingut saab vaidlustada. Kaupmees vastutab selle eest, et kaubad jõuaksid kliendini lubatud tähtajaks.

Reisikindlustus

LHV pangakaartidele pakub reisikindlustust If Kindlustus. Kui reis jääb ära epideemia tõttu, siis reisikindlustuse tingimuste kohaselt kahjud hüvitamisele ei kuulu. Tühistatud lennu- või laevareisi piletite vahetamise või hüvitamise küsimuses soovitame seetõttu pöörduda vastava lennu- või laevafirma poole, lahendamaks ära jäänud reisi võimaliku edasilükkamise või piletite hüvitamise küsimust.

Olles juba välisriigis hetkel, kui reisi sihtkohas või teel läbitavas piirkonnas kuulutatakse välja epideemiapuhang või sellega seotud eriolukord, hüvitab If reisitõrke kindlustuse alt (Reisi poolelijäämine evakueerimise tõttu) täiendavad lisakulud transpordile ja majutusele Eestisse tagasi pöördumiseks. Loe kindlustustingimustest lähemalt Ifi kodulehelt.

Juhime tähelepanu, et seoses aktiivse viiruste leviku perioodiga on If Kindlustuse bürood alates 16. märtsist külastajatele suletud. Vastuseid oma küsimustele saab jätkuvalt Ifi kodulehelt www.if.ee, helistades kindlustustelefonil +372 777 1211 või kirjutades info@if.ee.

Turvalisus

Käesoleva kriisi käigus levivad ka petukirjad oluliselt aktiivsemalt, mistõttu tuleks internetis pangatoiminguid tehes olla eriti tähelepanelik ja teha kõik endast olenev petuskeemide äratundmiseks.

LHV ei edasta oma klientidele kunagi viiteid kodulehele mobiiltelefoni lühisõnumi teel. Kui oled saanud mobiilile petusõnumi või kahtlase e-kirja, teavita sellest meid aadressil info@lhv.ee või security@lhv.ee.

Internetipanka sisse logides veendu alati, et see on LHV ametlik pangakanal. Sellele viitab veebilehe korrektne aadress, toimivate linkidega ja korrektne lehekülg ning veebilehitseja aadressireal olev väike roheline tabaluku sümbol. LHV internetipanga kodulehe aadressi alguses on alati https://www.lhv.ee/ või https://api.lhv.eu/psd2..

Pea meeles, et Smart-ID ja Mobiil-ID PIN2-koodiga allkirjastatakse üksnes lepinguid ning kinnitatakse makseid. Internetipanka sisenemiseks ei küsi LHV mitte kunagi sinult PIN2-koodi.

Vaata järele, kas oled määranud oma internetipanga limiidid asjakohaselt. Ära hoia neid limiite liiga suurena, sest saad nende suurust vajaduse korral alati muuta.

Teata petulehest

Loe lähemalt turvalisusest pangateenuste kasutamisel

Taotle maksepuhkust


Laenu maksepuhkuse taotlemiseks, palun tee isikutuvastus.

Laadi LHV äpp telefoni, et saaksid oma rahaasjadele ligi igal pool ja igal ajal

Kinnitan, et kaaslaenusaaja on nõus ja avaldanud soovi käesoleva avalduse esitamiseks.