enru

Arveldused

Üldine

1. Mis on IBAN ja kust leian oma konto IBAN numbri?

IBAN (ehk International Bank Account Number) on rahvusvaheline pangakonto number, mida kasutatakse nii siseriiklike kui ka rahvusvaheliste arvelduste puhul.

Oma isikliku konto IBAN numbri leiad:

  • LHV kliendilepingu esilehelt,
  • LHV internetipangast, kui sisenedes valid vasakult „Koondväljavõte“ või
  • kui Sul on LHV pangakaart, siis kaardi tagaküljelt.
2. Mis on LHV Panga BIC (ehk SWIFT) kood?

LHV Panga BIC on LHVBEE22.

3. Kus ma näen oma kontode ülekannete limiite?

Ülekannete limiite saad näha:

  • LHV internetipangas, valides pärast sisenemist vasakult menüüst „Info ja seaded“ → „Kontod ja limiidid“. Seal näed aktiivseid kontosid, konto(de)le ligipääsu õigusi ning päeva- ja kuulimiite.
  • Oma internetipanga lepingust (paberkandjal või digikonteineris).
  • LHV mobiili äppist.
4. Kuidas ma saan muuta oma ülekannete limiite?

Ülekannete limiitide muutmiseks on järgmised võimalused:

  • Kõige mugavamalt saad limiitide muutmise sooviavalduse edastada LHV internetipangas. Pärast sisenemist vali vasakult menüüst „Info ja seaded“ → „Kontod ja limiidid“. Seal näed aktiivseid kontosid, konto(de)le ligipääsu õigusi ning päeva- ja kuulimiite. Kasutades nuppu „Muuda“, saad märkida, milliseid limiite ja kasutajaõigusi soovid internetipanga kasutajale edaspidi anda ning seejärel saad oma sooviavalduse mugavalt meile edastada. Vaatame sooviavalduse üle ja võtame sinuga (konto omanikuga) ühendust esimesel võimalusel, et limiidid kinnitada.
  • Kui sul internetipanga kasutamise võimalus puudub, saame limiite muuta ka digiallkirjastamise teel. Selleks edasta oma soov vabas vormis avaldusena aadressile info@lhv.ee. Seejärel võtame sinuga ühendust, et vajadusel infot täpsustada ning saata sulle digiallkirjastamiseks uus internetipanga leping.
  • Kui sul puudub nii internetipanga kui ka digiallkirjastamise võimalus, saad ülekannete limiite muuta LHV kliendikontoris. Vaata meie kontorite lahtiolekuaegu siin.
5. Soovin saada panga poolt digiallkirjastatud konto väljavõtet. Mida pean tegema?

Konto väljavõtte saad LHV internetipangast. Pärast sisenemist vali vasakult menüüst "Varad ja kohustused“ → „Konto väljavõte“.
Vali konto ja periood, mille kohta väljavõtet soovid. Seejärel vajuta nupule „Uuenda väljavõtet“ ning salvesta väljavõte BDOC formaadis.

6. Kust ma leian ärikliendi hinnakirja?

Meil kehtib kõikidele klientidele üks hinnakiri

7. Kas on võimalik sisestada tulevikumakseid?

Kui sul on vaja raha üle kanda millalgi tulevikus, saad oma internetipangas maksekorralduse ette ära täita. Päeval, mil makset sisestad, ei pea kontol olema makseks vajalikku summat. Küll aga veendu, et vajalik summa on maksepäeval kontol olemas ja sinu konto ülekande limiit võimaldab makset sooritada.

Tulevikukuupäevaga makseid näed oma internetipangas valides Igapäevapangandus → Maksed → Ootel maksed.

8. Milliseid makseid näen internetipangas ootel maksete all?

Ootel maksete all näed veel sooritamata makseid, mis on:

  • hetkel töötluses,
  • ettevalmistatud, kuid ootavad sinu täiendavat kinnitust,
  • tuleviku kuupäevaga,
  • vigased või
  • tühistatud sinu või LHV poolt. Sinu poolt tühistatud makseid näed 10 päeva.
9. Mis juhtub, kui maksetähtpäeval ei ole kontol piisavalt raha?

Maksetähtpäeval toimub kontol raha ja ülekande limiitide kontroll neli korda päevas (kell 07.00, 11.30, 14.00, 16.30).

Kui viimaseks kontrolliks ei ole raha laekunud või ülekande limiite makse jaoks piisavalt suurendatud, siis tühistame makse ja sul tuleb sisestada uus maksekorraldus.

10. Sisestasin makse viitenumbriga, aga maksevormil näen veateadet „vigane viitenumber“.

Kuvame veateate kui:

  • viitenumbri väli peaks olema täidetud, aga on tühi;
  • viitenumbri väli on täidetud, aga ei vasta standardile.

LHV maksevormile kirjutatud viitenumber peab vastama Eesti Viitenumbri või rahvusvahelise viitenumbri standardile.

Kui oled üle kontrollinud, et arvel on täpselt sama viitenumber, mille kirjutasid maksevormile, siis järelikult teenusepakkuja ei ole viitenumbri genereerimisel arvestanud viitenumbri standardiga.

Sellisel juhul kirjuta viitenumber „Selgituse“ väljale.

11. Miks ma ei saa PayPal´i kontolt teha väljamakset LHV kontole?

Piirang kehtib ainult eraklientidele, kes kasutavad Paypali. Äriklientidel on võimalik seadistada oma konto, nii et väljamaksed toimuvad Eestis avatud kontole või ärikliendi pangakaardile, mille on väljastanud Mastercard.

Eraklientidel on võimalik maksed suunata MasterCardi poolt väljastatud pangakaardile.

Euroopa makse

1. Mis on Euroopa makse?

Euroopa makse on makse eurodes teise Eesti panka või SEPA piirkonda.

SEPA piirkond on ühtne euromaksete piirkond, kuhu kuuluvad 28 Euroopa Liidu riiki: Eesti, Austria, Belgia, Bulgaaria, Hispaania,Holland, Horvaatia, Iirimaa, Itaalia, Kreeka, Küpros, Leedu, Luksemburg, Läti,Malta, Poola, Portugal, Prantsusmaa, Rootsi, Rumeenia, Saksamaa, Slovakkia, Sloveenia, Soome, Taani, Tšehhi Vabariik, Ungari, Ühendkuningriik ning lisaks Island, Norra, Liechtenstein, Šveits, Monaco ja San Marino.

Euroopa makse tegemiseks vali internetipangas Igapäevapangandus → Maksed → Makse tüüp → Euroopa makse.

Internetipangas on LHV kliendile Euroopa maksed tasuta.

Vaata makse laekumise aegu

2. Millal laekub Euroopa makse LHV Pangast teise panka?

SEPA piirkonna pankade vahel toimub arveldus viis korda päevas. Selleks, et LHV kliendi makse jõuaks teise panka samal päeval, tuleb see teha hiljemalt kell 16:30. Täpsemad laekumise ajavahemikud on:

Kliendi kontolt on makse summa maha võetudRaha laekub saajale teises Eesti pangas
00.00-07.0008.45-10.00
07.00-09.3011.30-13.45
09.30-12.0013.45-15.15
12.00-14.3016.15-17.45
14.30-16.3017.45-18.15
16.30-00.00järgmisel tööpäeval 08.45-10.00

Nädalavahetusel algatatud Euroopa makse laekub saaja kontole esmaspäeval 08.45-10.00.

3. Millal laekub Euroopa makse LHV Panga kliendile?
Raha laekub LHV kliendile
08.45-10.00
11.00-13.45
13.30-15.15
16.00-17.45
17.30-18.15

Nädalavahetusel algatatud Euroopa makse laekub saaja kontole esmaspäeval 08.45-10.00.

Pangasisene makse

1. Kui kiiresti jõuab kohale LHV pangasisene makse?

Pangasisese makse korral on nii maksja kui ka saaja pangakontod LHV-s. Makse võib olla kõikides valuutades, mida LHV vahendab ning makse jõuab saajani kohe.

Pangasisese makse tegemiseks vali internetipangas Igapäevapangandus → Maksed → Makse tüüp →Euroopa makse.

Kui sa kasutad LHV Traderit, siis enne kella 17.00 sisestatud Trader-kontoga seotud makse jõuab kohale tunni jooksul, hilisem järgmise tööpäeva hommikul.

LHV TransferWise'i makse

1. Mis on TransferWise’i makse?

TransferWise’i makse on valuutavahetusega makse, mis koosneb kahest tehingust: valuutavahetusest ja maksest.

Makset valitud valuutas saad teha riiki, kus see valuuta on käibel (nt inglise naeltes makset saad teha Suurbritanniasse, USA dollarites makset USA-sse jne).

Makse tehakse LHV internetipangas ja mobiilipangas kasutades TransferWise’i tehnoloogilist lahendust.

2. Millised on LHV TransferWise’i makse tingimused?

Tegemist on TransferWise´i maksega, mille saab teha LHV internetipangas või mobiilipanga rakenduses.

LHV e-kanalis tehtava TransferWise’i makse olulisemad tingimused on:

  • TransferWise´i makset saab teha nii internetipangas kui ka mobiilipangas.
  • Sinu LHV arvelduskontol peab olema piisav rahasumma eurodes nii makse kui teenustasude jaoks.
  • Makse valuuta saab olla GBP, USD, SEK, INR või AUD.
  • Makse tegemiseks peab sul lisaks LHV arvelduskontole olema ka aktiivne TransferWise’i konto.
3. Miks mul on vaja TransferWise’i kontot?

Kuna makse teenusepakkujaks on TransferWise, on makseteenuse kasutamiseks vajalik ka aktiivne TransferWise’i konto. Selle avamisega sulle mingeid kohustusi ei kaasne. Kui oled konto avanud, saad TransferWise’i veebilehel sisse logides mugavalt infot nii töös olevate kui ka minevikus tehtud maksete kohta.

4. Mida ma pean tegema TransferWise’i konto avamiseks?

Kui teed TransferWise´i makse LHV internetipangas või mobiilipangas, siis pärast makse valuuta valikut suuname sind TransferWise´i kontot avama.

Konto avamise leht on inglise keelne ning järgida tuleb kuvatud juhiseid.

5. Mul on juba olemas TransferWise’i konto, kas ma pean uue konto avama?

Ei pea. Kui sa teed esimest korda TransferWise´i makset LHV internetipangas või mobiilipangas, siis palume sul siduda oma olemasolev TransferWise´i konto LHV kontoga.

Kohe kui oled maksevormil valinud valuuta, milles soovid makset teha, suuname sind TransferWise´i lehele, kus saad oma TransferWise´i kontole sisse logida.

6. Kuidas ma saan LHV mobiilipanga TransferWise’i makset teha?

Makse tegemiseks ava LHV mobiili äpp ja seejärel:

  • Kirjuta makse saaja nimi;
  • kirjuta makse saaja kontonumber;
  • vali valuuta, milles soovid makset teha;
  • kirjuta soovitud valuutas summa;
  • ekraanil näed vahetuskurssi ja makse teenustasu (teenustasu on juba euro summa sees);
  • vajuta nupule „Alusta sidumist“ või „Jätka“
  • esmakordsel kasutamisel jõuad vaatesse, kus sa saad ühendada oma olemasoleva TransferWise’i konto LHV kontoga või kui sul kontot ei ole, siis saad avada uue konto;
  • seejärel sisesta makse saaja andmed
    • saaja panga andmed
    • saaja e-post
    • selgitus saajale
  • kinnita maksekorraldus ja TransferWise´i kontole kantakse maksekorraldusel näidatud summa eurodes.
7. Kuidas ma saan LHV internetipangas TransferWise’i makset teha?

Makse tegemiseks ava LHV interneripank. TransferWise´i maksevormi leiad: Igapäevapangandus → Maksed → Uus makse → Maksetüüp- → vali rippmenüüst TransferWise makse

  • Kirjuta makse saaja nimi
  • vali valuuta, milles soovid makset teha;
  • kirjuta soovitud valuutas summa;
  • ekraanil näed vahetuskurssi ja makse teenustasu (teenustasu on juba euro summa sees);
  • vajuta nupule „Alusta sidumist“ või „Jätka“
  • esmakordsel kasutamisel jõuad vaatesse, kus sa saad ühendada oma olemasoleva TransferWise’i konto LHV kontoga või kui sul kontot ei ole, siis saad avada uue konto;
  • seejärel sisesta makse saaja andmed
    • saaja panga andmed
    • saaja e-post
    • selgitus saajale
  • kinnita maksekorraldus ja TransferWise´i kontole kantakse maksekorraldusel näidatud summa eurodes.
8. Mis on TransferWise’i makse teenustasu?

LHV ei võta makse eest teenustasu ja maksta tuleb vaid TransferWise´i teenustasu. Teenustasude kogusummat näed maksekorraldusel ja see summa võetakse eurodes sinu LHV arvelduskontolt kohe pärast makse kinnitamist maha.

Detailsema info TransferWise´i teenustasude ja arvutusreeglite kohta (inglise keeles) leiad TransferWise’i veebilehelt.

9. Millal makse laekub?

Makse laekub 1-4 tööpäeva jooksul.

Maksekorraldusel näed makse eeldatavat laekumise tähtaega. TransferWise hoiab sind makse liikumisega kursis e-kirja teel senikaua kuni makse on laekunud saaja kontole.

10. Soovin teha ülekande USA dollarites (USD). Millist panga suunanumbrit ma kasutama pean?

Suunanumbri väljale tuleb kirjutada ACH ABA number. USAs tegutseval pangal võib olla kaks suunanumbrit, üks ACH ja teine Domestic Wire arveldussüsteemi jaoks.

ACH ABA number on 9-kohaline (sama pikk on ka Domestic Wire ABA number) ning pangad kasutavad erinevaid nimetusi, nt Routing number", "Electronic ABA routing number", "ACH routing number"
või "Routing/Transit number". Vaata ka (tekst on inglise keeles)

11. Kui mu maksega on probleeme, kuhu ma siis pöördun?

Alati võid helistada või kirjutada LHV klienditoele. Kui maksega on probleem, siis TransferWise võtab sinuga ühendust

Muud maksed

1. Mis on Välismakse?

Välismakse on ülekanne:

  • välisvaluutas (ka siis, kui saaja pank asub Eestis);
  • eurodes, aga makse saaja pank asub väljaspool SEPA piirkonda.

Välismakse tegemiseks vali internetipangas Igapäevapangandus → Maksed → Makse tüüp → Välismakse.

Vaata Välismakse teenustasusid

2. Mida on vaja teada Välismakse vormi täitmisel?

Välismakse vormi täitmisel on oluline teada:

  • Saaja kontonumbrit ja saaja panga BIC-koodi; BICi puudumisel täida väljad “Saaja panga nimi” ja “Saaja panga aadress”. Teades saaja panga pangakoodi (näiteks USA puhul ABA, Saksamaa puhul BLZ, Suurbritannia puhul Sort Code jm) kirjuta see väljale “Saaja panga nimi” nime ette.
  • Korrespondentpanga nime võib märkida juhul, kui see info on saaja poolt edastatud (kohustuslik ei ole).

Kui teed välismakset, saad valida, kas makse teenustasu maksad täies ulatuses ise või jagad teenustasu maksmist antud makse saajaga. Vaata lähemalt teenustasusid

Välismakse laekumisele kulub sõltuvalt valitud makse kiirusest 1-5 pangapäeva, seega jälgi, et makse saaks õigeaegselt edastatud ja vali makse edastamiseks sobiv kiirus. Vaata täpsemalt maksete laekumise tähtaegu

3. Välismakset tehes pean otsustama, kas teenustasu on jagatud või teenustasu tasub maksja. Mis on nende erinevus?

Kui teed välismakset, saad valida, kas makse teenustasu maksad täies ulatuses ise või jagad teenustasu maksmist makse saajaga.

Jagatud teenustasu tähendab, et maksja tasub maksja panga teenustasud ja saaja tasub saaja panga teenustasud.

  • Kui makse saaja pank asub väljaspool SEPA piirkonda, siis vähendab iga makseahelas osalev pank saajale laekuvat summat oma teenustasude võrra.
  • Kui makse saaja pank asub SEPA piirkonnas, siis reeglina teine makseahelas osalev pank saajale laekuvat summat ei vähenda.

Kui teenustasu tasub maksja, siis maksja tasub nii maksja, saaja kui ka teiste makseahelas osalevate pankade teenustasud. Saajale laekub makse täissummas.
Maksja tasub makse tegemisel LHV-le teenustasude katteks 20 eurot, mis reeglina katab kõikide makseahelas osalevate pankade teenustasud.

Vaata ka Välismakse teenustasusid

4. Kui suur on välismakse teenustasu?

Enne makse kinnitamist veendu, et Sul on kontol piisavalt eurosid teenustasu tasumiseks. LHV välismaksete teenustasud arvutatakse eurodes.

Makse tüüpTeenustasu
Muu makse tavamaksena (teenustasu: jagatud)5 EUR
Muu makse tavamaksena (teenustasu: tasub maksja)5 + 20 = 25 EUR
Muu makse kiirmaksena (teenustasu: jagatud)15 EUR
Muu makse kiirmaksena (teenustasu: tasub maksja)15 + 20 = 35 EUR
Muu makse ekspressmaksena (teenustasu: jagatud)30 EUR
Muu makse ekspressmaksena (teenustasu: tasub maksja)30 + 20 = 50 EUR
5. Millised on välismaksete laekumise tähtajad?

Välismakse laekumine sõltub valitud makse kiirusest:

Makse tüüpMaksekorralduse edastamine LHV Panka (1)Makse laekumine korrespondentpanka või saaja panka või saaja kontole
Muu makse tavamaksenaRUB enne 10.30
CHF enne 12.30
GBP enne 15.00
EUR enne 16.00
muu enne 14.30
2—5 pangapäeva
Muu makse kiirmaksenaRUB enne 10.30
CHF enne 12.30
GBP enne 15.00
EUR enne 16.00
muu enne 14.30
1—2 pangapäeva
Muu makse ekspressmaksena (1)CHF enne 12.30
EUR enne 14.30
GBP enne 15.00
Maksepäev

(1) Ekspressmakse valuutadeks on EUR, GBP ja CHF.

6. Mis kellani saab välismakset teha?

Välismakse laekumine sõltub valitud makse kiirusest:

Makse tüüpMaksekorralduse edastamine LHV Panka
Muu makse tavamaksenaRUB enne 10.30
CHF enne 12.30
GBP enne 15.00
EUR enne 16.00
muu enne 14.30
Muu makse kiirmaksenaRUB enne 10.30
CHF enne 12.30
GBP enne 15.00
EUR enne 16.00
muu enne 14.30
Muu makse ekspressmaksena (1)CHF enne 12.30
EUR enne 14.30
GBP enne 15.00

(1) Ekspressmakse valuutadeks on EUR, GBP ja CHF.

7. Kui keegi soovib mulle teha makset välismaalt, siis mis andmeid pean selle jaoks maksjale edastama?

Edasta maksjale:

  • Oma arvelduskonto IBAN, mille leiad internetipangast (Eesti IBAN on 20-kohaline, näiteks: EE901010123456789012)
  • LHV Panga BIC (ehk SWIFT) kood: LHVBEE22
  • LHV Panga aadress: Tartu mnt 2, Tallinn, Estonia
8. Mida ma pean teadma rublades makse kohta?

Rublades makse tegemise juhend (pdf)

Rubla makse laekumiseks edasta maksjale:

  • Oma arvelduskonto IBAN, mille leiad internetipangast (Eesti IBAN on 20-kohaline, näiteks: EE901010123456789012)
  • LHV Panga BIC (ehk SWIFT) kood: LHVBEE22
  • LHV Panga korrespondentpank: SEB Pank, SWIFT: EEUHEE2X
  • LHV panga korrespondentpanga konto:
    • Sberbank of Russia
    • SWIFT: SABRRUMM012
    • Sberbank’s INN: 7707083893
    • Sberbank’s BIK: 044525225
    • Sberbank’s account with CBRF: 30101810400000000225
    • SEB Pank´s account with Sberbank: 30111810100000000333
9. Mis valuutas saab välismakset teha?

LHV valuutad välismaksete tegemiseks leiad: Välismakse lubatud valuutad (pdf)

10. Kuidas ma saan kanda USA dollareid saajale (alates 01.07.2016)?

LHV pangast on võimalik USA dollarites välismakset teha ainult siis kui saaja konto asub USA pangas. Makset saab teha nii mobiili- kui ka internetipangas.
Mobiilipangas makse algatamiseks vali USD valuuta, internetipangas vali makse tüübiks TransferWise makse. Loe rohkem TransferWise´i makse kohta

Juhul kui saaja konto ei asu USA pangas, siis välismakset (ja ka TransferWise´i makset) teha ei ole võimalik.

11. Mis riiki on välismaksete tegemine keelatud?
  • Kuuba
  • Põhja-Korea
  • Iraak
  • Iraan
  • Süüria
  • Sudaan
  • Zimbabwe
  • Birma
  • Elevandiluurannik
  • Kongo Demokraatlik Vabariik
  • Libeeria
  • São Tomé ja Príncipe
  • Türkmenistan

Maksete tühistamine ja muutmine

1. Kuidas saan makset tühistada?

Kui makset pole veel töötlusesse võetud, saad seda ise internetipangas tühistada. Selleks vali Igapäevapangandus → Maksed → Ootel maksed.

Töötlusesse võetud maksekorraldust ise tühistada ei ole võimalik, mistõttu võta palun viivitamatult ühendust klienditoega telefonil 6 800 400.

2. Kui suur on Euroopa makse tühistamise teenustasu

Kui makse ei ole pangast välja saadetud, siis on makse tühistamine tasuta.

Kui makse on pangast välja saadetud, siis 10 pangapäeva jooksul on tühistamine ilma LHV teenustasuta, kuid tagastatud summast võib olla maha arvatud saaja panga teenustasu.

3. Kui suur on pangasisese makse tühistamise teenustasu?

Pangasisese makse tühistamine on tasuta.

4. Kui suur on Välismakse tühistamise teenustasu?

Kui makse ei ole pangast välja saadetud, siis on makse tühistamine tasuta.

Kui makse on pangast välja saadetud, siis on makse tühistamine tasuline. Sel juhul sõltub tühistamine makse saaja otsusest. Kui saaja nõusolekul makse tagastatakse, siis võib sellest olla maha arvatud saaja panga teenustasu ja ka maksevahendajate teenustasud.

5. Kuidas saan maksekorraldust muuta?

Kui makset pole veel töötlusesse võetud, saad seda ise internetipangas muuta. Selleks vali Igapäevapangandus → Maksed → Ootel maksed. Kõigepealt tühista töötlust ootav maksekorraldus ning seejärel sisesta uus makse.

Töötlusesse võetud maksekorraldust ise muuta ei saa, mistõttu võta palun viivitamatult ühendust klienditoega telefonil 6 800 400.

Kui maksekorraldus on pangast välja saadetud, siis makse muutmine ei ole enam võimalik.

Püsikorraldus

1. Mis on püsikorraldus?

Püsikorraldus LHV-s tähendab seda, et LHV teeb vajalikud ülekanded lepingus määratud kuupäeval sinu eest. LHVs on võimalik püsikorralduse lepingut sõlmida pangasisesele ja Euroopa maksele.

Püsikorralduse jaoks saad määrata:

  • makse saaja ja summa,
  • makse tegemise kuupäev ja ajavahemiku, mille järel makse kordub (nt nädal, kuu, aasta).

Maksepäeval võtame sinu kontolt määratud summa ja kanname selle makse saajale. Sul tuleb hoolitseda vaid selle eest, et õigel päeval on vajalik summa kontol olemas ja konto ülekande limiidid piisavalt suured. Makse tegemiseks vajaliku raha olemasolu kontrollime maksepäeval ja sellele järgneval kahel päeval. Kui sel ajal ei ole kontol piisavalt raha või ülekannete limiit ei ole püsikorralduse makse jaoks piisav, jääb püsikorraldus seekord paraku täitmata.

Püsikorralduse leping jääb kehtima ning edaspidiseid makseid see ei takista (s.o eeldusel, et järgmise püsikorralduse makse ajaks on kontol piisavalt raha ja piisavalt ülekande limiiti).

2. Kuidas saan püsikorraldust sõlmida?

Püsikorraldust saad kõige mugavamalt sõlmida LHV internetipangas, pangakontoris või digitaalselt allkirjastatud lepinguga. Huvi korral võta palun ühendust LHV klienditoega.

3. Kuidas saan oma püsikorraldust muuta?

Kui soovid püsikorralduse andmeid muuta, siis tuleb kehtiv püsikorralduse leping lõpetada ning sõlmida uus leping uute andmetega. Kõige mugavamalt saad seda teha LHV internetipangas, pangakontoris või digitaalselt allkirjastatud lepinguga. Kui vajad abi, võta palun ühendust LHV klienditoega.

E-arve

1. Mis on e-arve?

E-arve on internetipanka saadetav elektrooniline arve, mis asendab paberkandjal arvet. E-arveid saad tellida ettevõttelt, mis osutab sulle teenust ja pakub oma klientidele e-arve väljastamise võimalust.

Kui oled tellinud e-arve, siis meie koostame e-arve alusel eeltäidetud maksekorralduse, mida saad LHV internetipangas üle vaadata ja maksmiseks kinnitada.

2. Mis on e-arve püsimakse leping?

E-arve püsimakse teenusega saad oma arveid automaatselt tasuda. Selleks piisab e-arve tellimisest ja automaatse makse seadistamisest. Püsimakse teenus on mugav, sest siis ei pea sa regulaarseid arveid igakordselt kinnitama.

E-arve püsimakse lepingu sõlmimine ja püsimakse on sulle LHVs tasuta.

3. Millised on variandid e-arve püsimakselepingu tähtpäeva määramiseks?

E-arve maksepäevaks saad valida e-arve panka saabumise päeva või e-arve maksetähtpäeva, mille on paika pannud e-arve väljastanud ettevõte. Mõned ettevõtted pakuvad võimalust valida e-arve maksepäevaks kuupäev ettevõtte pakutud vahemikust.

4. Kas e-arve ja e-arve püsimakse on mulle tasuline?

LHV kliendile on teenus tasuta. Me ei võta sinult tasu ka arvete maksmise eest.

5. Kuidas e-arve lepingut sõlmida?

E-arve tellimust on kõige lihtsam teha internetipangas. Selleks vali Igapäevapangandus → E-arved → Telli uus.

E-arve põhjal koostatakse eeltäidetud maksekorraldus, mille pead kinnitama e-arve lipikul „Maksa“ nuppu vajutades. Arve tasumisel on võimalik koheselt sõlmida ka e-arve püsimakse leping. Sõlmitud e-arve püsimakse leping hakkab kehtima järgmisest sissetulevast arvest.

6. Mida pean tegema, kui ma soovin sõlmida ka e-arve püsimakse lepingu?

E-arve püsimakse lepingut on võimalik sõlmida koheselt, kui vormistad e-arve tellimust. Selleks vali internetipangas Igapäevapangandus → E-arved → Telli uus.

Kui e-arve tellimus on vormistatud, siis vali internetipangas E-arvete menüüst e-arve, millele soovid sõlmida püsimakse lepingut. Selleks vali Igapäevapangandus → E-arved → Vali e-arve → Tellimuse andmed ja muutmine → Arve tasumine → Muuda.

Sõlmitud e-arve püsimakse leping hakkab kehtima järgmisest sissetulevast arvest.

7. Kuidas ma saan muuta oma e-arve püsimakse lepingut?

Vali internetipangas E-arvete menüüst e-arve, mille püsimakse lepingut soovid muuta: Igapäevapangandus → E-arved → Vali e-arve → Tellimuse andmed ja muutmine → Arve tasumine → Muuda.

8. Mida pean teadma, kui lõpetan e-arve püsimakse lepingu?

Lepingu muudatus hakkab kehtima järgmisest sissetulevast arvest.

Kui lõpetad e-arve püsimakselepingu, aga juba on sissetulnud e-arve, siis sellele sissetulnud e-arvele lepingu lõpetamine ei rakendu ja e-arve tasutakse automaatselt panga poolt.

Automaatse makse saab internetipangas tühistada. Siin selgitatakse, kuidas seda teha.

9. Kuidas ma saan loobuda e-arvete panka tellimisest?

Kui ettevõte, mis e-arve väljastab lubab e-arve tellimust pangas lõpetada, siis vali internetipangas E-arvete menüüst e-arve, mille tellimust soovid lõpetada. Igapäevapangandus → E-arved → Vali e-arve → Tellimuse andmed ja muutmine → Lõpeta.

Kui ettevõte, mis e-arvet väljastab ei luba e-arve tellimust pangas lõpetada, siis võta ühendust otse selle ettevõttega.

Kui sina ei ole e-arve tellija vaid ainult maksja, siis saab e-arve tellimust lõpetada ainult isik, kelle nimel on e-arve väljastanud ettevõttega leping.

10. Mul on internetipangas e-arve tellimus tehtud, aga arveid ei ole sisse tulnud.

Palun teavita probleemist ettevõtet, mis e-arveid väljastab.

11. Mis juhtub, kui e-arve maksepäeval ei ole kontol piisavalt raha?

Kui sinu poolt valitud maksepäeval ei ole kontol piisavalt raha e-arve tasumiseks, siis pank proovib e-arvet tasuda kuni e-arvel näidatud maksetähtpäevani.

Kui e-arve maksetähtajaks ei ole kontol piisavalt raha, jääb makse paraku tegemata. Sel juhul tuleb sul arve tasuda seekord nö käsitsi.

12. Mu kontol oli piisavalt raha, kuid e-arve jäi ikkagi tasumata. Miks nii?

Kui sul on sõlmitud e-arve püsimakse teenuse leping, millele oled seadnud ka eraldi limiidi, siis e-arve jäi tasumata liiga väikese limiidi tõttu.

Kontrolli e-arve püsimakse lepingu limiiti oma internetipangas: Igapäevapangandus → E-arved → Vali e-arve → Tellimuse andmed ja muutmine → Arve tasumine → Limiit.

13. Kas e-arve osaline tasumine on võimalik?

Kui sul on sõlmitud e-arve püsimakse leping, siis e-arve osaline tasumine LHV-s ei ole võimalik.

Ilma e-arve püsimakse lepinguta võid e-arvet osaliselt tasuda. Selliselt tasudes pea meeles, et paljusid teenuseid ei pikendata enne, kui arve on täielikult tasutud (näiteks ajalehe tellimus, spordiklubi kuukaart, kindlustusleping jne).

14. Mida ma pean tegema, kui ma ei soovi esitatud e-arvet tasuda?

Pangas e-arvet tasuma ei pea, sest e-arve ei ole kohustus panga ees. E-arve on kohustus ettevõtte ees, mis selle väljastas. Kui e-arve pangas ei ole tasutud, peab jälgima, et ei tekiks võlga e-arve väljastanud ettevõtte juures.

Kui oled sõlminud e-arve lepinguga seotud püsimakse lepingu ning soovid, et pank ühekordselt ei tasuks e-arvet automaatselt, pead panga koostatud makse tühistama. Saad seda ise teha mugavalt oma internetipangas: Igapäevapangandus -> Maksed -> Ootel maksed -> Vali makse, mida tühistada -> Tühista valitud -> Tühista makse.

Kui sa oled sõlminud e-arve lepinguga seotud püsimakse lepingu ning soovid edaspidi ise e-arved käsitsi maksta, siis lõpeta e-arve automaatne tasumine. Saad seda mugavalt teha oma internetipangas: Igapäevapangandus -> E-arved -> Vali e-arve -> Tellimuse andmed ja muutmine -> Arve tasumine -> Muuda -> Vali teen makseid ise -> Kinnitan.

15. Mida teha, kui soovin, et keegi teine maksaks e-arveid minu eest?

Enne e-arve tellimuse vormistamist pangas, edasta tegeliku maksja andmed ettevõttele, mis e-arve väljastab. Edaspidi saadab ettevõte e-arve tegelikule maksjale, kuid ilma täpsema ostetud toote kirjelduseta. Sinule saadab ettevõte e-arve, mida maksta ei saa, kuid sealt näeb ostetud teenuste nimekirja.

16. Mul on ühet ettevõttelt tellitud mitu e-arvet. Kuidas neid internetipangas eristada?

Mitme ühelt ettevõtjalt tellitud e-arve eristamiseks saad internetipangas mugavalt kõikidele e-arvetele lisada tellimuse nime. Näiteks kindlustuse e-arvetel saad nimes täpsustada, kas tegemist on sinu kodu- või autokindlustuse või hoopis elukindlustusega.

Tellimuse nime võid sisestada kohe e-arve lepingu sõlmimisel, kuid see ei ole kohustuslik. Internetipangas võib tellimuse nimesid muuta või uusi lisada igal ajal.

Arveldusteenuste üleviimine

1. Mis on arveldusteenuste üleviimine?

Arveldusteenuste üleviimine tähendab arvelduskonto sulgemist praeguses pangas ja uue arvelduskonto avamist uues pangas.

Arvelduskonto number üleviimisel muutub.

Arveldusteenuste üleviimisel saad valida, kas soovid uude panka üle viia oma kõik püsikorraldused ja e-arve püsimakse lepingud või ainult osad neist.

Kui veel mõtled, kas tuua oma arveldused LHV-sse üle, siis uuri häid põhjuseid lähemalt.

2. Millisel juhul ei ole arveldusteenuste ületoomine võimalik?

Arveldusteenuste ületoomine ei ole võimalik, kui:

  • sinu arvelduskonto on arestitud;
  • sul on võlgnevus praeguse panga ees;
  • sul on sõlmitud üks järgnevatest lepingutest:
    • krediidileping;
    • väärtpaberikonto haldamise leping;
    • tähtajalise hoiuse, investeerimishoiuse, säästu- või kasutushoiuse või muu investeerimisteenuse leping.
  • E-arve väljastaja ei saada e-arveid LHV-sse
3. Millised on arveldusteenuste üleviimise teenustasud?

Kõikide üleviimise teenusega kaasnevate euro- ja valuutaülekannete ning konverteerimistehingute eest tuleb tasuda vastavalt pankade (praegune ja uus) hinnakirjale.

4. Kas pean informeerima Sotsiaalkindlustusametit, et minu toetus/pension/vanemahüvitis laekuks uuele arvelduskontole?

Jah, vastav sooviavaldus tuleb esitada kirjalikus vormis oma elukohajärgsele Sotsiaalkindlustusameti büroole. Avalduse saad vormistada büroos kohapeal, saata posti teel või digitaalselt allkirjastatuna elektronposti kaudu. Pensioni, peretoetuse või vanemahüvitise enda pangakontole kandmise avalduse vormi leiab Sotsiaalkindlustusameti kodulehelt. Muudatus jõustub järgneva kuu esimesest kuupäevast juhul, kui avaldus on esitatud enne jooksva kuu 20. kuupäeva.

5. Kas pean informeerima ka oma tööandjat?

Jah, kindlasti, kuna tööandja teeb sinu kontole palgakandeid. Selleks täida meie poolt ettevalmistatud avaldus ning digiallkirjasta ja saada see e-mailiga oma tööandja raamatupidajale või prindi välja ja vii otse raamatupidaja kätte.
Sissetuleku ümbersuunamise avaldus (pdf)

Kõik vajad abi teemad