GameStop (GME) jätkab tõusulainel - Uudised ja turud - Uudised - LHV finantsportaal

GameStop (GME) jätkab tõusulainel

Aimar Roosalu

08.12.2006 16:19

Videomängude müük tõusis novembris 34%
Nimi:GameStop (GME)
Sektor:Services / Electronic Stores
Hind:$57,20
1.a vahemik:$30,20 - 58,42
Turuväärtus:$4,34 Mrd
fw P/E:21,34
P/B:3,52
EPS:1,445

Värske Marketwatchi poolt vahendatud NPD uuringu järgi tõusis videomängude ja -seadmete müük novembris kokku 34% võrreldes eelmise aastaga. Rahaliste mahtude järgi kasvas riistvara müük 69% tänu uute ja kallimate konsoolide turule tulekuga. Tarkvara müügi 15 protsendiline kasv oli tingitud tänu madalale võrdlusnäitajale 2005. aastal, mil müük kahanes 18%. Novembris oli Sony PlayStation 3 müük 197 000 ühikut, mis jäi siiski kergelt alla analüütikute poolt oodatud 200 000 ühikule. Nintendo Wii videokonsooli müük kasvas 476 000 ühikuni, mis on 124 000 võrra vähem kui Nintendo prognoosinud oli. Novembri Microsoft Xbox 360 müük oli 511 000 ühikut, mis on oluliselt vähem kui analüütikud ootasid, jäädes oluliselt alla prognoositud 750 000 ühikule. Tarbijad kulutasid novembris mängudele 1,7 miljardit dollarit.

Tõeliseks üllatuseks tuli Sony PlayStation 2 müük, olles novembris 664 000 ühikut ning ületades koguni XBox 360 müügi. Wedbush Morgan Securitiesi analüütiku sõnul on tulemus veider ning ta arvab, et ilmselt on PS2 müügiedu taga mängude rohkus, kättesaadavus ning soodsam hind. Enimmüüdud mäng oli just PlayStation 2’le mõeldud Final Fantasy XII, mida müüdi novembris 896 000 ühikut. Sony on ise on aga öelnud, et nende PS3 nõudlus on siiski erakordselt kõrge ning kõik konsoolid, mis müügilettidele lähevad, ostetakse koheselt ka ära.

Novembris tulid välja kahe tuntud firma uue põlvkonna mängukonsoolid - Sony andis välja oma PlayStationi uue põlvkonna mänguseadme numbriga 3 ning vanameister Nintendo tuli välja mudeliga Wii. Mängukonsoolide uus tulek oli ajastatud USAs populaarse ning müügi seisukohalt olulisele tänupühaeelsele perioodile. Novembri statistika pole eriti üllatav, sest erinevatest uudistekanalitest ja blogidest jooksevad aeg-ajalt läbi kommentaarid selle kohta, kui pikad on nende poodide järjekorrad, kus müügile saabuvad mängusõprade uued lelud PS3 või Wii. Nagu WSJ mõni aeg vahendas, on nõudlus kasvatanud konsoolide hinnad mitteametlikes müügikanalites mitmekordseks. Kui maailma ühe suurima mängupoe Gamestopi kaudu on võimalik PS3 tellida 499 – 599 dollariga, siis eBays on hinnad tõusnud juba koguni 1400 – 2500 dollarini. Wii, mille hind on 250 dollarit, mahub eBays 500 – 1000 dollari vahele.

Olgu kuidas nende konsoolitootjatega on, uus videmängutööstuse tsükkel on alanud ning sõltumata sellest, millise firma konsool hetkel mängutööstuses võidutseb, käib suur osa mängude müügist läbi maailma ühe suurima mänguseadmete, -tarkvara ja -tarvikute jaemüügifirma Gamestopi (GME). Teatavasti liiguvad mängutootjad samas tsüklis mängukonsoolide välja laskmisega ning nõudluse kasv tingib ka jaemüüjate läbimüügi kasvu. Viimane suurem uudis oli 2005 aasta novembris, kui teatati uuest Xbox 360 välja laskmisest. GameStopi aktsia on aasta algusest oma väärtust küll kahekordistanud, kuid tegu on mängutööstuse suhtes ühe paremini positsioneeritud ettevõttega, kes võiks järgmise paariaastasest mängukonsoolide tsüklist kasu lõigata.

GameStop müüb oma jaevõrgus mängudega seotud tarkvara, riistvara ning lisaseadmeid ja tegu on ka maailma suurima kasutatud videomängude müüjaga. Hetkel omab firma 4633 hästi ligipääsetavat müügikohta Põhja-Ameerikas ja Euroopas. Lisaks videomängudele, tarkvarale ja riistvarale müüakse mänguhuvilistele ka ajakirju ning strateegiakirju ning tegelaskujusid eesmärgiga pakkuda kõige uuemat ja laiemat valikut videomängude valdkonnas.

2005 aasta oktoobris ühinesid GameStop ja Electronics Boutique, mille tulemusena saavutati suurim 3 miljardi aastakäibega ning 4200 poega videomängude müügikett maailmas. Kahe ettevõtte ühinemine polnud strateegilisest seisukohast võttes eriti valuline, sest mõlemal oli üsna sarnased kasvupõhimõtted: agressiivselt avada uusi poode populaarsetes kaubanduskompleksides (strip-mall), pakkuda kvaliteetset klienditeenindust ning arendada ka nö videomängude teise ringi turgu, mis toimib vanade mängude tagasi ostmise ning nende müügi kaudu. Viimati mainitud strateegia on olnud ka mõlema firma edu aluseks ning üsna kindlalt jätkatakse kordusostude ja lojaalsuse saavutamiseks sama taktikat ka edaspidi.

Kahe ettevõtte ühinemise tulemusena saavutati laiaulatuslik konkurentsieelis, mis võimaldab kulusid kokku hoida, saavutada pikaajaline müügikasv ning seeläbi suurendada marginaale. Veendunud mängufanaatikute jaoks on GameStop esimene koht, kust leida uusi ning kasutatud arvutimänge ning kohata professionaalset tuge. Ühinemine võimaldas kindlasti saavutada ka efektiivsust, mis tänaseks peaks oma mõju avaldama hakkama. Tänu konkureerivate poodide puudumisele on võimalik kokku hoida nii tööjõu- kui reklaamikuludelt.

Kui mängukonsoole võib sisuliselt tõlgendada täielike asenduskaupadena ning üks üsna lühikese ajaga selgub, millist toodet tarbija eelistab, siis GameStopi poolt vaadatuna pole see oluline. Videomängude tööstus ja müük õitseb seni, kuni õitseb ka konsoolide müük. Selle asemel, et jälgida konsoolide võidukäiku, monitoorib GameStop videomängude nõudlust ning laseb oma klientidel soovitada, milliseid mänge rohkem ladustada või mitte.

Eelmainitud uute mängukonsoolide jaoks on juba toodetud mitmekülgne mänguvalik, mis on eeloleval 2006 aasta jõulupühade hooajal poodides saadaval. Madden NFL 2007, Saints Row, Dead Rising, Splinter Cell: Double Agent jt.

Novembri müügistatistika peaks positiivselt mõjuma nii mängutootja Activision (ATVI) kui Gamestop (GME) aktsiale. Nõrgemate müügitulemuste peale võib negatiivselt liikuda Electronic Arts (ERTS) ning Take Towo Interactive (TTWO).

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.



Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon